Publicitatea la junk-food va fi interzisa intre orele 6 si 19
Data publicarii: 16-03-2008 | MediaOrganizatiile de consumatori din intreaga lume au lansat duminica, 16 martie, codul care interzice promovarea preparatelor junk food in randul copiilor. Codul se doreste a fi o strategie impotriva obezitatii si a bolilor aparute in urma unor diete necontrolate.
Statisticile arata ca, la nivel mondial, peste 177 de milioane de copii sunt amenintati de obezitate. Iar Organizatia Mondiala a Sanatatii estimeaza ca pana in 2015, 2,3 miliarde de oameni vor fi afectati.
Codul vizeaza sistemul de marketing al alimentelor cu valoare calorica mare, bogate in grasimi, zahar si sare. Astfel, vor fi interzise reclamele radio sau tv care promoveaza alimente nesanatoase intre orele 6 si 19. De asemenea, se interzice promovarea acestor alimente pe site-uri, prin mesaje sau in scoli. Nu se mai accepta oferirea de cadouri sau jucarii gratuite care sa ii determine pe copii sa consume alimente care pot duce la obezitate. Firmele mari de mancare, bauturi non-alcoolice si dulciuri au cheltuit peste 13 miliarde de dolari pe publicitate in 2006.
Codul va marca Ziua Mondiala a Drepurilor Consumatorului. Grupuri de consumatori au efectuat duminica activitati de campanie pentru a evidentia caracterul nociv al promovarii alimentelor nesanatoase.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani