Outlet, viitorul shoppingului la romani?
Data publicarii: 15-03-2008 | LifestylePotrivit definitiei, termenul "outlet" desemneaza acele magazine ale unor branduri sau case renumite care vand soldurile ramase inainte de lansarea noilor colectii la preturi mult mai mici, noteaza Romania Libera. In Europa, fenomenul centrelor comerciale de tip outlet este unul extins si a devenit o obisnuinta. In Romania, desi piata centrelor comerciale a cunoscut o dezvoltare accelerata in ultimii ani, conceptul de outlet abia incepe sa prinda contur in mintea consumatorului.
Desi inca nu se poate vorbi despre o piata de profil, magazinele de reduceri iau avant si in marile noastre orase. La inceput, au aparut cateva magazine de tip outlet dezvoltate cu precadere de brandurile sportive. Ulterior, pentru ca s-a inteles ideea ca la romani pretul este in continuare un element care are o mare pondere in decizia de cumparare, branduri vestimentare, ca Bigotti sau Seroussi, si-au deschis propriile outlet-uri.
Desi previziunile celor care dezvolta acest concept in Romania sunt optimiste in ceea ce priveste evolutia lui, cred ca succesul acestei tendinte la romani este inca departe. Foarte putini sunt cei care stiu de magazinele outlet, iar daca au auzit de ele si intentioneaza sa le viziteze, constata ca sunt amplasate destul de departe. Daca totusi au ambitia sa ajunga la ele, sunt dezamagiti de preturile ridicate la produse.
De exemplu, Elmec Outlet, situat pe DN1, practica preturi departe de a se incadra in piata de solduri, un tricou cu maneca scurta marca Marlboro Classics atingand suma de 175 lei, iar o camasa Phard depaseste milionul. Unde-i avantajul acestui magazin de tip outlet? Nu am gasit raspunsul. Tot pe DN1 mai exista si un outlet Adidas, unde nu am ajuns, dar am aflat de la cunoscuti ca o pereche de pantofi poate ajunge si la 4 milioane. Inca un shop outlet mai este in zona Tineretului, langa Liceul "Gh. sincai" - Infinity Town - un magazin multibrand care vinde produse Levi's, Lee, Wragler, Diesel si Gas.
Dar pentru a nu spulbera toate sperantele exista si o veste mai buna: Outlet Store, situat in buricul targului - Piata Romana -, tot un magazin multibrand, intins pe o suprafata maricica si unde preturile sunt cu adevarat reduse. Blugi Diesel sau Guess la 79 lei, tricouri cu maneca lunga in jur de 40 lei si cizme Miss Sixty, din piele, pana in 2 milioane.
In momentul de fata ma indoiesc ca magazinele de reducere, existente pe piata romaneasca, definesc conceptul de outlet. Dar inchei in speranta ca deschiderea celui mai mare centru comercial, Fashion House Outlet Centre, de pe autostrada Bucuresti-Pitesti, va fi un succes in ceea ce priveste practicarea reducerilor de pana la 70%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile