Sucursale de banci pentru baietii de cartier

Data publicarii: 12-03-2008 | Finante-Banci

Razboiul chiriilor, pornit de banci, face victime in randul micilor magazine, care nu isi permit chirii atat de mari, noteaza Gandul. Fiindca Raiffeisen Bank a oferit o chirie mai mare pentru acelasi spatiu de pe bulevardul Ion Mihalache, Depozitul de Calculatoare a dat coltul si s-a oprit pe o straduta laterala din apropiere, unde plateste mai putin.

Magazinul de haine Modexim, situat vizavi de acelasi Raiffeisen Bank, are contract pana in noiembrie. "Dupa aceasta data, o sa ne mareasca de mai mult de zece ori chiria, asa ca o sa plecam. E enorm sa ajungi de la 1.500-2.000 euro pe luna la 10.000 si mai bine, cum am auzit ca a oferit Raiffeisen Bank, peste drum de noi, dar bancile au intotdeauna capital", spune Gabriela Dicu, reprezentanta muribundului Modexim. Magazinul de scule Technic Shop e curtat de vecina Egnatia Bank, care i-a propus tot 10.000 euro, ca sa elibereze cei 200 metri patrati.

Rand pe rand, librarii, cofetarii, piterii, buticuri cu de-ale gurii, frizerii, magazine de toale sau marochinarie au fost aruncate in strada de banci, farmacii si cazinouri de cartier. Astfel, pe o portiune de numai un kilometru din Bulevardul Ion Mihalache s-au inghesuit 18 sucursale de banci, 11 farmacii si cinci cazinouri, la care se adauga cinci dealeri GSM si trei comercianti de electrocasnice.

La parterul blocului Ginei (34 ani) sunt trei banci si o farmacie, impodobite cu reclame luminoase ce dau cladirii un aer modern. In schimb, au disparut pizzeria si mica alimentara de pe colt care functiona non-stop: "Nu am timp sa ma duc la Carrefour, sa stau la cozile lor. Sigur e un pic mai ieftin, dar n-am timp. Asa, imediat cobor, iau lapte, iau paine si gata. O sa ajungem ca americanii. Muncim toata saptamana si in weekend mergem toti cu cosul la supermarket, ne luam pentru toata luna si dupa aia".

Buticurile nu sunt singurele victime

Expansiunea retelelor de unitati bancare a silit si marii retaileri de electrocasnice sa-si "relocheze" spatiile de vanzare aflate pe principalele artere comerciale din oras la periferie. Spre exemplu, Flanco - parte a grupului Flamingo International - a inchis anul trecut nu mai putin de 45 de magazine de proximitate, totalizand aproximativ 15% din spatiul de vanzare.

In schimbul acestora, retailerul a preferat sa inaugureze alte 12 "magazine destinatie" (14.500 mp). Potrivit oficialilor grupului, pentru ca un magazin sa fie profitabil, chiria pentru spatiul commercial nu trebuie sa fie mai mare de 35-40 de euro pe metru patrat, prag peste care bancile pot sari cu lejeritate.

"Au existat situatii in care noi nu am putut oferi mai mult de 40 de euro pe metru patrat, in timp ce bancile au oferit dublu din start. In aceste conditii, suntem obligati sa ne indreptam catre parcurile comerciale, unde chiria pe metru patrat nu depaseste 20 de euro", a precizat Dragos Simion, presedintele Consiliului de Administratie al Grupului Flamingo International.

Gandul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: