Cum isi pacalesc hipermarketurile cumparatorii: tepele de promotie
Data publicarii: 12-03-2008 | DiverseScandalul hipermarketurilor din Romania continua, iar in vizor sunt tot preturile. De data asta, capcana pe care hipermarketurile o intind cumparatorilor este legata de promotii. Nu de putine ori se intampla ca la raft sa fie afisat un pret, iar la casa - altul, mai mare. Viata dulce a hipermarketurilor nu va tine insa la nesfarsit. Deputatii Comisiei Economice cer declansarea unei anchete parlamentare privind toate neregulile din marile lanturi de magazine.
De la inceputul anului, numai in Bucuresti 5.500 de cumparatori au reclamat la Protectia Consumatorilor ca au fost pacaliti. Toti s-au plans de diferenta dintre pretul afisat la raft si cel pe care trebuie sa-l plateasca la casa.
Astfel de situatii sunt intalnite in aproape toate marile magazine din tara. Gheorghe Ciubotaru, vicepresedinte ANPC, sustine ca "de regula sunt erori umane, pot acuza insa si clientii ca au schimbat locul produsului sau eticheta".
Amenzile pe care le platesc acum hipermarketurile care isi pacalesc astfel clientii au crescut insa pana la 60.000 de lei, pentru abateri repetate.
Exista in Romania trei lanturi de mari magazine de tip cash and carry incluse intr-un program care sa elimine diferentele de preturi dintre raft si casa. Pana la urma, nu doar codurile de bare sunt problema, ci si atitudinea angajatilor.
Pe piata s-a lansat deja o campanie pentru a determina magazinele sa respecte principiul: pretul afisat este pretul platit. Programul urmareste o mai buna coordonare intre departamentele de stabilire a preturilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani