Cumparaturile - medicament antistres
Data publicarii: 10-03-2008 | LifestyleViteza cu care clientii strabat centrele comerciale este, in general, de 1 metru pe secunda, arata studiile. In magazin, privirile cumparatorilor nu se rotesc la mai mult de 150 de grade. O buna parte dintre cei care intra in mall-uri nu au, de fapt, nici cea mai mica intentie de a cumpara ceva, spun statisticile si sociologii.
Unii ies la cumparaturi deoarece sunt tristi si subconstientul ii face sa cheltuiasca bani pentru ca starea de spirit sa li se imbunatateasca. Aceasta nu este deloc o fantezie, ci constatarea unor studii facute de-a lungul timpului - inclusiv al ultimului dintre ele, facut de americani.
Patru universitati - Harvard, Carnegie Mellon, Stanford si Pittsburgh - au alcatuit doua grupuri de "cobai" pentru a studia teoria conform careia oamenii cheltuiesc mai mult atunci cand sunt tristi. Astfel, primul grup a vizionat inainte de a iesi la cumparaturi un film despre moartea mentorului unui baietel, iar cel de al doilea s-a uitat la un documentar despre Marea Bariera de Corali. Ambele grupuri, formate fiecare din 33 de adulti, au fost lasate la cumparaturi intr-un magazin cu articole sportive.
Tristetea deschide portofelul
Membrii primului grup au cheltuit de patru ori mai mult pentru a-si asigura un look sport si au cumparat fiecare mai multe sticle speciale de apa si accesorii decat ar fi avut nevoie. Un astfel de studiu ar explica faptul ca unele magazine din mall-uri inregistreaza vanzari mai mari pe parcursul saptamanii decat in weekend. "Faptul ca in zilele saptamanii oameni sunt mai demoralizati si mai stresati din cauza serviciului si a problemelor de zi cu zi explica intr-o masura dorinta de a cheltui mai mult. In weekend, oamenii sunt mai relaxati, nepresati de termene-limita si sefi, astfel ca se orienteaza spre lucruri mai usoare", explica sociologul Vasile Dincu.
Rute facute inconstient
Conform studiului, cumparatorii isi alcatuiesc un anumit plan in minte, chiar daca nu isi dau seama. Sunt luati in calcul mai multi factori, precum numarul de magazine ce trebuie vizitate si orarul lor. Daca unul dintre magazine este inchis, atunci, fara sa realizeze, orice cumparator isi alege un nou punct pe traseu, acesta trebuind sa fie in aria sa vizuala directa. "Magazinul ales trebuie sa indeplineasca si el anumite criterii: sa fie pe placul cumparatorului la capitolul aspect interior si exterior si sa aiba clienti din aceeasi clasa sociala", este de parere Michal Baty, unul dintre autorii studiului.
Astfel, pentru a vedea traseul unui cumparator, au fost alese mai multe femei si un centru comercial deja cunoscut lor. Acestea si-au stabilit trasee diferite, ghidandu-se in primul rand dupa principiul "magazinele preferate intai de toate". Au vizitat apoi magazinele care ar fi putut avea exact lucrurile pe care le doreau si chiar un magazin decorat in alt mod decat celelalte.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău