Clientii Raiffeisen Bank, tinta unui atac informatic
Data publicarii: 07-03-2008 | Finante-BanciPersoanele care folosesc serviciile Raiffeisen Bank au primit, ieri, prin e-mail, un mesaj in care li se solicita reconfirmarea datelor personale la o adresa specificata, se arata intr-un comunicat al firmei de avocati Urban si Asociatii, citat de Gardianul. In comunicat, compania precizeaza ca au fost transmise mesaje exclusiv la clientii Raiffeisen, motiv pentru care exista suspiciuni ca atacatorul are informatii din baza de date a bancii. Urban si Asociatii a informat, ieri, ca a sesizat atat banca si Serviciul de Investigare a Fraudelor, cat si Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei.
"Surprinzator este faptul ca avem colaboratori avocati care nu au carduri la Raiffeisen Bank si acestia nu au primit un asemenea mesaj, insa sunt alti avocati colaboratori care au carduri la banca si care au primit mesaje. Am intrebat la Raiffeisen Bank cum este posibil ca un tert sa stie la fix care sunt avocatii de la Urban si Asociatii care au carduri la banca si care nu, cu o precizie matematica, si am intrebat daca nu cumva bazele lor de date au fost sparte. Nu am primit nici un raspuns oficial in acest sens", se spune in comunicat. Urban si Asociatii a dat publicitatii si textul mesajului primit, in care clientilor bancii li se solicitau date confidentiale.
"La data de 04/martie/2008 Raiffeisen Bank a modificat sistemul online de securitate. Prin acest intermediu suntem obligati sa mentinem increderea clientilor nostri prin a proteja intimitatea si securitatea informatiilor dumneavoastra personale. Pentru a proteja informatia dumneavoastra impotriva accesului neautorizat, furtul de identitate si frauda de cont, va rugam sa urmati urmatorul link si sa va confirmati datele personale: http://www.raiffeisen.ro/wps/portal/internet", se preciza in e-mailul remis clientilor Raiffeisen Bank.
Reprezentantii bancii resping varianta conform careia fraudatorul ar fi obtinut date din baza de clienti a bancii si sustin ca atacul informatic nu a pus probleme. "Atacul este destul de slab conceput. Am informat clientii ca banca nu cere astfel de informatii. Spera ca istoria trecuta i-a invatat pe clienti sa nu raspunda la astfel de mesaje", a declarat directorul IT al bancii, Calin Rangu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău