Clientii Raiffeisen Bank, tinta unui atac informatic
Data publicarii: 07-03-2008 | Finante-BanciPersoanele care folosesc serviciile Raiffeisen Bank au primit, ieri, prin e-mail, un mesaj in care li se solicita reconfirmarea datelor personale la o adresa specificata, se arata intr-un comunicat al firmei de avocati Urban si Asociatii, citat de Gardianul. In comunicat, compania precizeaza ca au fost transmise mesaje exclusiv la clientii Raiffeisen, motiv pentru care exista suspiciuni ca atacatorul are informatii din baza de date a bancii. Urban si Asociatii a informat, ieri, ca a sesizat atat banca si Serviciul de Investigare a Fraudelor, cat si Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei.
"Surprinzator este faptul ca avem colaboratori avocati care nu au carduri la Raiffeisen Bank si acestia nu au primit un asemenea mesaj, insa sunt alti avocati colaboratori care au carduri la banca si care au primit mesaje. Am intrebat la Raiffeisen Bank cum este posibil ca un tert sa stie la fix care sunt avocatii de la Urban si Asociatii care au carduri la banca si care nu, cu o precizie matematica, si am intrebat daca nu cumva bazele lor de date au fost sparte. Nu am primit nici un raspuns oficial in acest sens", se spune in comunicat. Urban si Asociatii a dat publicitatii si textul mesajului primit, in care clientilor bancii li se solicitau date confidentiale.
"La data de 04/martie/2008 Raiffeisen Bank a modificat sistemul online de securitate. Prin acest intermediu suntem obligati sa mentinem increderea clientilor nostri prin a proteja intimitatea si securitatea informatiilor dumneavoastra personale. Pentru a proteja informatia dumneavoastra impotriva accesului neautorizat, furtul de identitate si frauda de cont, va rugam sa urmati urmatorul link si sa va confirmati datele personale: http://www.raiffeisen.ro/wps/portal/internet", se preciza in e-mailul remis clientilor Raiffeisen Bank.
Reprezentantii bancii resping varianta conform careia fraudatorul ar fi obtinut date din baza de clienti a bancii si sustin ca atacul informatic nu a pus probleme. "Atacul este destul de slab conceput. Am informat clientii ca banca nu cere astfel de informatii. Spera ca istoria trecuta i-a invatat pe clienti sa nu raspunda la astfel de mesaje", a declarat directorul IT al bancii, Calin Rangu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile