Patronatele din industria alimentara solicita Consiliului Concurentei sa verifice piata de retail
Data publicarii: 06-03-2008 | AfaceriPatronatele din industria alimentara solicita Consiliului Concurentei (CC) sa verifice piata de retail, au declarat joi reprezentanti ai asociatiilor patronale din domeniu, in cadrul unei conferinte de presa.
"Vom solicita CC sa ne comunice punctul de vedere pe care-l va obtine in urma analizei pe care o va face. Penalitatile pot ajunge la 10% din cifra de afaceri inregistrata in anul anterior. Noi nu dorim ca supermarketurile sa fie amendate, ci numai sa se aseze la masa cu noi si sa inceteze abuzul de putere. Cerem ca analiza sa fie confidentiala pentru ca oricum exista riscul ca unii producatori sa fie delistati, ca urmare a demersului nostru", a afirmat presedintele Patronatului National al Vitei de Vie si Viticulturii, Ovidiu Gheorghe.
La randul sau, presedintele Rompan a declarat joi ca autoritatea de concurenta ar trebui sa analizeze taxele impuse de supermarketuri.
"Consiliul Concurentei ar trebui sa analizeze taxele impuse de supermarketuri. Unele taxe suplimentare, in afara adaosului comercial, ajung pana la 10.000 de euro pe furnizor, cum ar fi cele de deschidere a magazinului. Un hypermarket are cateva sute de furnizori, ceea ce inseamna ca acel magazin este realizat din banii industriei. Alte taxe mai sunt cele de raft, de aniversare etc.", a declarat presedintele Rompan, Aurel Popescu.
Patronatele si sindicatele din industria alimentara propun elaborarea unui Cod de Bune Practici Comerciale in vederea eliminarii abuzurilor de putere exercitate de supermarketurile din Romania asupra producatorilor nationali prin impunerea unor conditii contractuale excesive.
"Din cauza acestor conditii contractuale excesive, producatorii din Romania ajung sa lucreze exclusiv pentru aceste supermarketuri, rata de profit a producatorilor fiind una extrem de mica. Pe fondul lipsei de crestere semnificativa a profitului producatorilor, corelativ nu exista un orizont de crestere semnificativa a salariatilor din agricultura si din industria alimentara", se arata intr-un comunicat emis, miercuri, de mai multe patronate si sindicate din agricultura si industria alimentara.
Astfel, patronatele si sindicatele sustin ca supermarketurile folosesc in relatiile cu furnizorii un sistem de practici discriminatorii si anticoncurentiale impunand producatorilor sa nu comercializeze altor magazine produse la preturi mai mici.
"Aceste practici conduc la cresterea artificiala a preturilor pe piata, dar si la disparitia magazinelor de proximitate (specializate) deoarece conditiile impuse de supermarketuri elimina producatorii mici, locali, traditionali care nu pot satisface volumele si conditiile impuse (de livrare, financiare, etc.)", se arata in comunicat.
De asemenea, "lipsa de transparenta" a constituirii pretului de raft creeaza confuzie in randul consumatorilor in ceea ce priveste adaosul comercial real. Prin folosirea "taxelor ascunse" se ajunge la o crestere artificiala a preturilor de vanzare, iar profitabilitatea supermarketurilor poate ajunge pana la 60%, in timp ce producatorii si consumatorii inregistreaza pierderi.
Patronatele si sindicatele din industria alimentara propun interzicerea construirii supermarketurilor in centrul oraselor si in zonele rezidentiale pentru a preveni accentuarea aglomerarilor de trafic, disparitia zonelor verzi si a terenurilor de joaca sau cresterea pretului terenului in zonele de locuit.
Pe de alta parte, este necesara o analiza realista referitoare la avantajele aduse comunitatilor locale de construirea unui supermarket nou deoarece creearea unor locuri de munca poate duce la disparitia altora.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile