Supermarketuri naturiste in franciza
Data publicarii: 04-03-2008 | AfaceriIntr-o lume din ce in ce mai poluata, consumatorii sunt tot mai precauti. Se cauta mancarea sanatoasa si produsele naturale de ingrijire a corpului. In Romania, industria "bio" este abia la inceput si tocmai de aceea reprezentantii companiei BIO Markt se bazeaza pe potentialul mare de dezvoltare a acestui segment in urmatorii ani, noteaza Evenimentul Zilei.
Compania comercializeaza mai multe game de produse naturale: de la alimente proaspete si produse de masa (ulei, otet, ketchup) si alimente pentru copii si bebelusi la produse de ingrijire a corpului si de uz casnic. Cu un singur magazin deschis in Timisoara in decembrie anul trecut, conducerea BIO Markt estimeaza ca va incheia acest an cu un alt magazin propriu in Bucuresti, la care se vor adauga inca trei deschise in sistem de franciza.
Francizat cu 29.000 de euro
Pentru extinderea in sistem de franciza, compania cauta in special familii educate, care sunt preocupate de un mod de viata sanatos. Insa "acest profil nu exclude orice candidat serios din cursa spre achizitionarea francizei BIO Markt", ne-a spus Florina Onetiu, director de comunicare al BIO Markt.
Alte conditii pe care trebuie sa le indeplineasca un viitor francizat al companiei sunt: sa aiba firma, sa detina un spatiu in proprietate sau chirie si sa dispuna de banii pentru investitia initiala. Taxa de franciza este de 29.000 de euro, la care se adauga alte sume care variaza in functie de dimensiunea magazinului BIO Markt pe care intentioneaza sa-l deschida francizatii.
Trei tipuri de franciza
Compania propune trei pachete de franciza. Costurile totale pentru a incepe o franciza de tip A sunt de 94.000 de euro. Ele cuprind taxa de franciza, stocul de marfa si costurile cu amenajarea magazinului - un supermarket cu o suprafata de 100-150 mp. La acestea se adauga taxa pentru promovare de 399 de euro pe luna.
Pentru franciza de tip B, potentialii francizati trebuie sa dispuna de suma de 74.000 de euro, pentru un magazin in suprafata de 60-80 mp. Taxa pentru aparitii media este de 299 de euro. Investitiile pentru franciza de tip C, cea mai accesibila, se ridica la 52.000 de euro si presupun inchirierea unui spatiu comercial de 25-40 mp in incinta unor shopping-centeruri. In acest caz, taxa de promovare este de 199 de euro.
Clienti de la oras
Investitia intr-o locatie BIO Markt in sistem de franciza se amortizeaza in aproximativ doi ani, sustine Florina Onetiu. Magazinele trebuie sa fie situate in centrul localitatilor, fiind vizate in special orasele mari si medii. Clientii de baza ai produselor comercializate de BIO Markt sunt persoanele care consuma produse cat mai naturale.
Este vorba de "persoana care a trecut de varsta de 30 de ani, informata, preocupata de sanatate, familista. Clientii de produse bio-organice sunt educati si locuiesc, in general, in zone urbane. Veniturile lor sunt medii sau peste medie", potrivit reprezentantilor companiei. In ceea ce priveste afacerile derulate, conducerea BIO Markt estimeaza o valoare de 1,78 milioane de euro in acest an si de 3,59 milioane de euro in 2009.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani