Teste de logica si de personalitate la angajare

Data publicarii: 04-03-2008 | HR/Cariere

Pentru a gasi persoanele potrivite pentru posturile de middle si top management, angajatorii apeleaza de obicei la firmele de recrutare sau la cele de head-hunting. Peste jumatate din firmele de recrutare de personal evalueaza potentialii candidati ai angajatorului prin teste de personalitate - seturi de intrebari cu mai multe variante de raspuns, care trebuie rezolvate intr-un anumit timp - sau prin teste de logica.

Importanta este viteza de reactie a candidatului, deoarece testele nu lasa prea mult timp de gandire la dispozitie pentru gasirea unui anumit raspuns. Din pacate, doar in putine cazuri candidatii sunt pusi in fata unor situatii concrete - ca test relevant al capacitatii acestora de a rezolva problemele ivite. Rezultatele sunt insa interpretabile, iar in cazul in care candidatii trec testul, vor putea sa-si justifice in fata examinatorului raspunsurile considerate gresite.

In cazul in care examinatorul considera ca nu a fost intrunit punctajul necesar, din nefericire candidatul nu se poate ''apara''. Angajatorii nu considera relevante aceste teste de evaluare a candidatilor din cauza posibilitatilor numeroase de interpretare a rezultatelor, astfel incat prefera sa afle mai multe despre viitorul angajat prin testele de logica si de personalitate, si sa evite astfel de examinari care lasa loc pentru multe indoieli.

Curentul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: