Primul Ford made in Romania va fi produs in acest an
Data publicarii: 29-02-2008 | EconomieFord ar putea incepe productia unui model de clasa mica la Craiova pina la sfirsitul acestui an, noteaza Cotidianul. In ciuda pozitiei Comisiei Europene, compania ar putea primi facilitati.
Ministrul pentru relatia cu Parlamentul, Mihai Voicu, a declarat joi ca angajamentele asumate de producatorul american privind preluarea Automobile Craiova SA vor fi respectate, iar productia ar putea incepe pina la sfirsitul acestui an. Potrivit lui Voicu, care a fost si membru in Comisia de privatizare a societatii craiovene, Ford ar fi putut incepe mai devreme sa produca in Romania daca n-ar fi existat cele trei luni si jumatate, cit a durat investigatia Comisiei Europene privind posibilele ajutoare de stat acordate producatorului american.
Potrivit angajamentelor initiale asumate de Ford in contractul de privatizare, productia la Craiova urmeaza sa inceapa spre sfirsitul lui 2008. Conform analistilor, cel mai probabil la Craiova va fi produs un model de mic litraj, cum ar fi viitoarea generatie a modelului Fiesta. Directorul general al Daewoo Automobile, Ion Ion, a spus ca autoritatile locale si-au dat acordul de principiu pentru inceperea lucrarilor la uzina din Craiova.
Ford se va califica pentru a obtine ajutoare de stat pe schemele elaborate de Ministerul Economiei si Finantelor si trebuie sa faca o evaluare intre ceea ce i-a solicitat Comisia Europeana si ce va primi, a declarat joi ministrul de resort Varujan Vosganian. „Daca oportunitatea este mai consistenta decit obligatiile, Ford va alege probabil sa continue investitia in Romania“, a afirmat Vosganian intr-o conferinta de presa.
Potrivit acestuia, ministerul de resort a elaborat scheme de ajutor de stat care vor fi aprobate de Guvern si care se pot aplica la activitatea Ford de la Craiova. „Voi usura alegerea Ford prin oferirea unei perspective atragatoare de a ramine in Romania“, a mai spus Vosganian, lasind sa se inteleaga ca Ford va primi ajutoare de stat de cel putin 27 de milioane de euro. Ministrul s-ar putea baza pe prevederile unui proiect de ordonanta de urgenta prin care companiile care investesc mai mult de 100 de milioane de euro pot beneficia de ajutoare de stat pe baza unor scheme deja acceptate de Comisia Europeana.
Comisia Europeana a solicitat Guvernului sa recupereze 27 de milioane de euro de la Automobile Craiova, suma care reprezinta, potrivit oficialilor europeni, ajutor de stat ilegal la privatizarea constructorului auto cu grupul american Ford.
Comisia a finalizat investigatia initiata pe 10 octombrie 2007 si a constatat ca Romania a impus o serie de conditii pentru asigurarea unui anumit nivel de productie si ocupare a fortei de munca, acceptind in schimb un pret de vinzare mai redus. Decizia Comisiei Europene permite insa continuarea privatizarii Automobile Craiova, iar planurile si angajamentele grupului american pentru fabrica din Romania ramin neschimbate, se arata intr-un comunicat al Ford Europe.
Integral in Cotidianul
Ministrul pentru relatia cu Parlamentul, Mihai Voicu, a declarat joi ca angajamentele asumate de producatorul american privind preluarea Automobile Craiova SA vor fi respectate, iar productia ar putea incepe pina la sfirsitul acestui an. Potrivit lui Voicu, care a fost si membru in Comisia de privatizare a societatii craiovene, Ford ar fi putut incepe mai devreme sa produca in Romania daca n-ar fi existat cele trei luni si jumatate, cit a durat investigatia Comisiei Europene privind posibilele ajutoare de stat acordate producatorului american.
Potrivit angajamentelor initiale asumate de Ford in contractul de privatizare, productia la Craiova urmeaza sa inceapa spre sfirsitul lui 2008. Conform analistilor, cel mai probabil la Craiova va fi produs un model de mic litraj, cum ar fi viitoarea generatie a modelului Fiesta. Directorul general al Daewoo Automobile, Ion Ion, a spus ca autoritatile locale si-au dat acordul de principiu pentru inceperea lucrarilor la uzina din Craiova.
Ford se va califica pentru a obtine ajutoare de stat pe schemele elaborate de Ministerul Economiei si Finantelor si trebuie sa faca o evaluare intre ceea ce i-a solicitat Comisia Europeana si ce va primi, a declarat joi ministrul de resort Varujan Vosganian. „Daca oportunitatea este mai consistenta decit obligatiile, Ford va alege probabil sa continue investitia in Romania“, a afirmat Vosganian intr-o conferinta de presa.
Potrivit acestuia, ministerul de resort a elaborat scheme de ajutor de stat care vor fi aprobate de Guvern si care se pot aplica la activitatea Ford de la Craiova. „Voi usura alegerea Ford prin oferirea unei perspective atragatoare de a ramine in Romania“, a mai spus Vosganian, lasind sa se inteleaga ca Ford va primi ajutoare de stat de cel putin 27 de milioane de euro. Ministrul s-ar putea baza pe prevederile unui proiect de ordonanta de urgenta prin care companiile care investesc mai mult de 100 de milioane de euro pot beneficia de ajutoare de stat pe baza unor scheme deja acceptate de Comisia Europeana.
Comisia Europeana a solicitat Guvernului sa recupereze 27 de milioane de euro de la Automobile Craiova, suma care reprezinta, potrivit oficialilor europeni, ajutor de stat ilegal la privatizarea constructorului auto cu grupul american Ford.
Comisia a finalizat investigatia initiata pe 10 octombrie 2007 si a constatat ca Romania a impus o serie de conditii pentru asigurarea unui anumit nivel de productie si ocupare a fortei de munca, acceptind in schimb un pret de vinzare mai redus. Decizia Comisiei Europene permite insa continuarea privatizarii Automobile Craiova, iar planurile si angajamentele grupului american pentru fabrica din Romania ramin neschimbate, se arata intr-un comunicat al Ford Europe.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des