Premierul nu pricepe regulile liberei concurente in piata auto
Data publicarii: 29-02-2008 | PoliticaDiscursul momentului pentru premier pare a fi sub egida dictonului "cine nu-i cu noi (Guvernul, în cazul de faţă) e împotriva noastră", noteaza Curentul. Tăriceanu ţipă la toată lumea, de la ziarişti la comisari europeni, şi se face că nu înţelege de ce primeşte critici din toate părţile.
Discursul său e copiat fidel de către ciraci, ministrul Vosganian fiind doar o mostră elocventă. Prins sub tirul încrucişat al sindicatelor şi agenţiilor de rating, Tăriceanu a fost luat prin surprindere de decizia Comisiei Europene care-i forţează mâna să mai tragă 27 de milioane de euro de la Ford, în contul unui ajutor de stat ilegal descoperit de recenta anchetă.
Culmea, în pofida faptului că Ford nu s-a arătat deranjată prea tare de decizia CE, premierul a avut un discurs virulent la adresa oficialilor comunitari, neuitând însă să adauge că nu va contesta măsura luată. Precedentul creat de taxa auto, când a plecat la Bruxelles cu ideile sale şi s-a întors cu cele ale comisarilor, chiar dacă taxa verde se transformă în taxă poluatoare, a fost cel care l-a oprit pe premier să facă încă un gest inutil.
în cazul Ford, Tăriceanu perorează că România nu are nevoie de aprobări pentru a fabrica automobile. Greşit, Comisia Europeană nu acest lucru ne-a reproşat. Ne-a cerut doar o chestiune elementară: să respectăm regulile liberei concurenţe, şi să nu creăm avantaje ascunse pentru o companie sau alta dintr-o piaţă (cea auto, în cazul nostru). Numai că nu ne aşteptăm ca premierul să priceapă, atât timp cât el este chiar jucător în acest segment (chestiune legală, dar imorală).
Gestul premierului nu a scăpat nici presei străine, nemţii fiind evident cu ochii pe noi după episodul Nokia-Bochum-Jucu. "România critică Bruxelles-ul pentru sancţiunile impuse Ford", titrează Wirtschaftsblatt (foto). Premierul Călin Popescu Tăriceanu a criticat dur decizia Comisiei Europene referitoare la investiţia Ford în Automobile Craiova. Potrivit deciziei, fabrica a fost vândută prea ieftin, iar Ford este nevoită să plătească statului român 27 de milioane de euro, notează ziarul german. Şi ne mai mirăm de ce nu avem o imagine bună în Europa. Răspunsul e simplu: nu are cine să ne-o construiască!
Curentul
Discursul său e copiat fidel de către ciraci, ministrul Vosganian fiind doar o mostră elocventă. Prins sub tirul încrucişat al sindicatelor şi agenţiilor de rating, Tăriceanu a fost luat prin surprindere de decizia Comisiei Europene care-i forţează mâna să mai tragă 27 de milioane de euro de la Ford, în contul unui ajutor de stat ilegal descoperit de recenta anchetă.
Culmea, în pofida faptului că Ford nu s-a arătat deranjată prea tare de decizia CE, premierul a avut un discurs virulent la adresa oficialilor comunitari, neuitând însă să adauge că nu va contesta măsura luată. Precedentul creat de taxa auto, când a plecat la Bruxelles cu ideile sale şi s-a întors cu cele ale comisarilor, chiar dacă taxa verde se transformă în taxă poluatoare, a fost cel care l-a oprit pe premier să facă încă un gest inutil.
în cazul Ford, Tăriceanu perorează că România nu are nevoie de aprobări pentru a fabrica automobile. Greşit, Comisia Europeană nu acest lucru ne-a reproşat. Ne-a cerut doar o chestiune elementară: să respectăm regulile liberei concurenţe, şi să nu creăm avantaje ascunse pentru o companie sau alta dintr-o piaţă (cea auto, în cazul nostru). Numai că nu ne aşteptăm ca premierul să priceapă, atât timp cât el este chiar jucător în acest segment (chestiune legală, dar imorală).
Gestul premierului nu a scăpat nici presei străine, nemţii fiind evident cu ochii pe noi după episodul Nokia-Bochum-Jucu. "România critică Bruxelles-ul pentru sancţiunile impuse Ford", titrează Wirtschaftsblatt (foto). Premierul Călin Popescu Tăriceanu a criticat dur decizia Comisiei Europene referitoare la investiţia Ford în Automobile Craiova. Potrivit deciziei, fabrica a fost vândută prea ieftin, iar Ford este nevoită să plătească statului român 27 de milioane de euro, notează ziarul german. Şi ne mai mirăm de ce nu avem o imagine bună în Europa. Răspunsul e simplu: nu are cine să ne-o construiască!
Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani