Creditul de masina fara avans, mai bun in lei
Data publicarii: 25-02-2008 | Finante-BanciRegula potrivit careia creditul in valuta este mai ieftin decit cel in lei nu se aplica intotdeauna in cazul imprumuturilor auto, noteaza Cotidianul. O comparatie intre cea mai buna varianta de credit in euro si cea mai buna varianta de credit in moneda nationala arata ca avantajul este de partea celei de-a doua optiuni.
Mai mult, la nivel general, diferentele sint foarte mici, o depreciere de numai citiva bani a leului avind capacitatea de a intoarce avantajul in favoarea imprumutului in lei. In plus, varianta in moneda locala are marele avantaj de a fi scutita de riscul valutar care apare de fiecare data cind cineva se imprumuta in alta moneda decit cea in care isi obtine veniturile.
Pentru un credit auto in valoare de 15.000 de euro vom fi platit dupa 5 ani o suma totala de 18.242 de euro in situatia in care creditul este la Volksbank (cea mai avantajoasa varianta). Transformati in moneda nationala la un curs de 3,65 lei/euro, cei 18.242 de euro reprezinta 66.583 de lei. Acelasi credit, pe aceeasi perioada, contractat insa direct in lei, presupune un cost final de aproximativ 66.000 de lei in cazul in care creditul este contractat de la ATE Bank, adica cea mai buna varianta pentru un imprumut auto in lei.
Asadar, creditul in lei este putin mai ieftin decit cel in euro. Desi diferenta nu este foarte mare la nivel de cost final, avantajul este cert pentru varianta in lei in conditiile in care moneda nationala pare sa urmeze un trend descendent fata de euro. De altfel, potrivit unui calcul realizat de Cotidianul, o depreciere de 15 bani a leului pina la un curs de 3,8 lei/euro ar propulsa aproape toate variantele de credit auto in lei in fata celor in valuta. In plus, la costurile cu dobinda si comisioanele se adauga diferenta care exista intre cursul BNR si cursul utilizat de banci pentru plata ratelor.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des