Creditul de masina fara avans, mai bun in lei
Data publicarii: 25-02-2008 | Finante-BanciRegula potrivit careia creditul in valuta este mai ieftin decit cel in lei nu se aplica intotdeauna in cazul imprumuturilor auto, noteaza Cotidianul. O comparatie intre cea mai buna varianta de credit in euro si cea mai buna varianta de credit in moneda nationala arata ca avantajul este de partea celei de-a doua optiuni.
Mai mult, la nivel general, diferentele sint foarte mici, o depreciere de numai citiva bani a leului avind capacitatea de a intoarce avantajul in favoarea imprumutului in lei. In plus, varianta in moneda locala are marele avantaj de a fi scutita de riscul valutar care apare de fiecare data cind cineva se imprumuta in alta moneda decit cea in care isi obtine veniturile.
Pentru un credit auto in valoare de 15.000 de euro vom fi platit dupa 5 ani o suma totala de 18.242 de euro in situatia in care creditul este la Volksbank (cea mai avantajoasa varianta). Transformati in moneda nationala la un curs de 3,65 lei/euro, cei 18.242 de euro reprezinta 66.583 de lei. Acelasi credit, pe aceeasi perioada, contractat insa direct in lei, presupune un cost final de aproximativ 66.000 de lei in cazul in care creditul este contractat de la ATE Bank, adica cea mai buna varianta pentru un imprumut auto in lei.
Asadar, creditul in lei este putin mai ieftin decit cel in euro. Desi diferenta nu este foarte mare la nivel de cost final, avantajul este cert pentru varianta in lei in conditiile in care moneda nationala pare sa urmeze un trend descendent fata de euro. De altfel, potrivit unui calcul realizat de Cotidianul, o depreciere de 15 bani a leului pina la un curs de 3,8 lei/euro ar propulsa aproape toate variantele de credit auto in lei in fata celor in valuta. In plus, la costurile cu dobinda si comisioanele se adauga diferenta care exista intre cursul BNR si cursul utilizat de banci pentru plata ratelor.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman