Increderea romanilor in economie, la nivelul minim
Data publicarii: 23-02-2008 | EconomiePrincipala cauza pare a fi deprecierea leului, care a marit ratele la credite, noteaza Cotidianul. Increderea consumatorilor in economia romaneasca a atins, in luna ianuarie, nivelul minim al ultimului an, tendinta de inrautatire a acestui indicator manifestindu-se la nivelul intregii Uniuni Europene, potrivit datelor biroului european de statistica Eurostat.
Indicatorul privind increderea consumatorilor in economie este compus din patru factori care vizeaza evolutia, pentru urmatoarele 12 luni, a situatiei financiare, a celei economice generale, a somajului si a economisirii.
Astfel, indicatorul a ajuns, in luna ianuarie, la minus 19,8 puncte, fata de minus 12,6 puncte in decembrie 2007. Un nivel mai apropiat a fost atins, in februarie 2007, cind indicatorul se situa la minus 16,5 puncte.
Cel mai inalt nivel al increderii consumatorilor romani in economie a fost consemnat in luna iulie a anului trecut, pentru ca in urmatoarele luni acesta sa se erodeze constant. Eurostat nu prezinta factorii care au stat la baza acestei evolutii, insa o posibila influenta poate fi deprecierea semnificativa a leului, in raport cu euro, cu peste 20%, din vara anului trecut pina in prima luna a acestui an, ceea a avut un impact negativ asupra situatiei financiare a populatiei.
Un prim efect al evolutiei monedei nationale a fost acela al cresterii ratelor la creditele in valuta contractate de populatie. Un alt factor de influenta poate fi evolutia macroeconomica din ultimele luni si, in special, accelerarea inflatiei la 7,26% in luna ianuarie, comparativ cu perioada similara din 2007. La nivelul UE, increderea consumatorilor s-a erodat semnificativ in ultimul an, pina la un minim de minus 9,9 puncte in prima luna a acestui an.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului