Bancomatele au rabdare cu clientii doar 30 de secunde
Data publicarii: 18-02-2008 | Finante-BanciUnul dintre cele mai frecvente incidente cu care se poate confrunta posesorul de card este acela in care instrumentul de plata ramane blocat in bancomat. Astfel de intamplari se pot datora fie unei defectiuni tehnice a ATM-ului sau poate surveni in urma intarzierii cu care posesorul incearca sa-l scoata din aparat.
Indiferent daca este vorba de bancomatele mai vechi sau de modelele mai noi, in situatia in care cardul nu este extras in mai putin de 20-30 de secunde acesta este retinut automat. La fel se intampla si cu banii neridicati intr-un interval asemanator. In situatia in care ati uitat sa luati banii din bancomat, acestia vor fi retinuti "intr-o casuta speciala aflata pe traseul de eliberare numerar, iar pentru recuperarea acestora va trebui completata o cerere speciala", dupa cum am fost informati de reprezentantii ING Bank.
Pentru ca banii pleaca din cont nu vor putea fi efectuate alte tranzactii cu cardul pana cand acesta nu va fi realimentat.
Cateva zile fara card
Sanse sa ramaneti fara card aveti si in momentul in care ati uitat codul PIN si introduceti de trei ori consecutiv unul gresit. Cei care au mai multe carduri si nu pot retine codurile de siguranta pentru fiecare in parte pot apela la acele tipuri de carduri care permit modificarea pin-ului, putand avea astfel un cod comun pentru toate cardurile.
Toate cardurile emise de Raiffeisen care raman blocate in bancomate nu se pot ridica decat de la sediul central, doar dupa doua-trei zile de la producerea incidentului. Datele statistice arata ca, lunar, aproximativ 1.000 de carduri sunt capturate in ATM Raiffeisen ca urmare a introducerii PIN-ului gresit.
Comisioane suplimentare
In timpul acesta, in baza actului de identitate, detinatorul contului poate avea acces la fonduri la orice ghiseu al bancii. Aceasta regula se aplica la orice banca, unele dintre acestea percepand comisioane mai mari pentru operatiunile de la ghiseu. Astfel, la BCR procentul retinut pentru tranzactiile cu numerar efectuate de la bancomat este de 0,2%, in timp ce la ghiseu este de doua ori mai mare. Ultima situatie in care cardul nu poate fi scos din bancomat este aceea in care pe aparat au fost instalate dispozitive speciale de blocare a cardului, aceasta fiind situatia cea mai nefericita. Pentru a fi siguri ca nu intra altcineva in posesia cardului, cel mai bine ar fi sa nu scapati din ochi bancomatul sau sa luati legatura cu banca emitenta pentru blocarea contului.
Bani blocati "pe traseu"
Probleme pot aparea si in momentul in care incercati sa efectuati plati la comercianti. Nu putine au fost situatiile in care dupa introducerea codului PIN de catre posesorul cardului, POS-ul a eliberat o chitanta cu mesajul ca "tranzactia nu poate fi efectuata".
Incercand sa efectueze plata din nou, nu este exclus sa apara mesajul "fonduri insuficiente" explicata ca "o eroare de sistem". Astfel, imediat dupa aprobarea tranzactiei prin introducerea codului de siguranta al cardului, banii parasesc contul. Daca acestia nu ajung in contul comerciantului, POS-ul va returna primul mesaj, cu precizarea ca banii se intorc in contul din care au plecat imediat. Actualizarea sistemului se face in cateva minute, iar orice verificare de sold in perioada aceasta va arata lipsa banilor din cont.
Reprezentantii bancilor recomanda celor care "patesc" asa ceva sa contacteze totusi banca pentru a se asigura ca nu este vorba de o alta problema.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman