Tata Motors va produce masina care merge cu aer!
Data publicarii: 16-02-2008 | AutoRecent, BBC a anuntat ca Tata Motors vrea sa construiasca o masina propulsata cu ajutorul aerului comprimat. Indienii reusesc astfel sa ramana in centrul atentiei lumii auto, dupa recenta lansare a celei mai ieftine masini noi din lume, Tata Nano.
Aceasta idee a propulsiei cu aer va fi finalizata destul de repede, posibil chiar anul viitor. Nu va inchipuiti ca Tata Motors a dezvoltat aceasta tehnologie. Proiectul apartine unui inventator francez, Guy Negre, care a dat celor de la Tata Motors dreptul de a-l implementa in serie.
Teoretic, principiul e relativ simplu. Masina, care se numeste deocamdata OneCAT, va fi echipata cu un propulsor cu cilindri, dar pistoanele vor fi antrenate de un flux puternic de aer comprimat si nu de aprinderea combustibilului ca la motoarele clasice. Aerul sub presiune va fi stocat in rezervoare solide din fibra de carbon, integrate in structura sasiului. In oras, aceasta sursa de propulsie va fi suficienta pentru deplasarile normale si in plus…aerul nu costa nimic, ca sa nu mai vorbim de faptul ca nu exista emisii de CO2. Viteza maxima a masinii ar trebui sa fie, conform inginerilor, de 110 km/h, deci OneCAT este destinata traseelor urbane.
Rezervoarele de aer comprimat se pot incarca in doar trei minute la un compresor de mare capacitate. Cum acesta solutie nu este mereu la indemana, inginerii vor echipa masina cu un compresor care, conectat la o sursa de curent normala, va putea umple complet rezervoarele in doar 4 ore.
De asemenea, OneCAT va primi un sistem de incalzire a aerului care intra in cilindri pentru a mari presiunea, dar si autonomia masinii. Acest sistem, care foloseste combustibili clasici, deci si polueaza, va fi necesar pentru deplasarile mai lungi, dar cei ce s-au ocupat de proiect spun ca nivelul consumului de combustibil clasic va fi unul foarte redus.
Masina ar urma sa debuteze pe piata anul viitor, dar mai sunt niste aspecte care trebuie studiate. Primul si cel mai important este siguranta in caz de accident. Exista riscul ca deteriorarea rezervoarelor, care inmagazineaza o presiune uriasa, sa duca la dezintegrarea masinii. Totusi, francezul care a pus la punct proiectul, spune ca rezervoarele nu vor exploda ci vor elibera presiunea relativ controlat in caz de accident astfel incat sa nu se desprinda fragmente periculoase din rezervoare, care sa puna in pericol integritatea ocupantilor.
Masina va avea un pret extrem de convenabil, spun cei de la Tata Motors, dar va fi preferata probabil pe piata locala si eventual de ecologisti. Asta pentru ca masina, al carei sasiu este facut din fibra de sticla, cantareste doar 350 kg si va fi lipsita probabil de elemente si sisteme de confort pentru ca adaugarea acestora ar ingreuna prea mult masina.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani