Oamenii de PR lustruiesc imaginea audiovizualului
Data publicarii: 13-02-2008 | MediaPosturile radio-tv si-au infiintat departamente specializate in comunicare, ce urmaresc promovarea propriilor programe si fidelizarea publicului, noteaza Adevarul. In fiecare post de radio sau tv, seful Departamentului PR se numara printre oamenii care detin puterea. PR-istul este "liantul" dintre managementul companiei si ziaristi, luand totodata si "bobarnace" din ambele parti. Principalul punct din fisa postului: buna gestionare a situatiilor de criza ale imaginii companiei.
PR-istii care lucreaza in audiovizual sunt tot timpul in contact direct cu propriile vedete. Isi traiesc viata din telefoane in telefoane, scriind zeci de e-mail-uri pe zi, in sedinte lungi cu directorii si in intalniri (la o cafea) cu ziaristii. Au datoria sa comunice programele posturilor tv sau radio pe care le reprezinta, sa verifice daca sunt corect tiparite si urmaresc sa promoveze imaginea personalitatilor.
Toate acestea sunt "flori la ureche". Cand izbucneste o criza, de exemplu cand imaginea postului este "sifonata" in presa, PR-istii se arunca in "prima linie a frontului" si, cu arme specifice meseriei, incearca sa intoarca situatia in favoarea companiei. Maria Popescu, PR Manager la Kanal D, spune ca promovarea nu se face numai catre publicul larg, prin intermediul presei, ci si catre propriii angajati si partenerii de afaceri: case de productie si de distributie de filme, agentii de publicitate si media.
O prietenie fragila
In plus, PR-istilor li se cere sa se imprieteneasca cu ziaristii, in asa fel incat sa-i convinga pe acestia sa scrie articole favorabile, de promovare si sa "ascunda" pe cat posibil subiectele neplacute. Nu de putine ori exista anumite "afinitati" intre PR-ist si gazetar. Gabriela Grecu, senior PR coordonator la Centrul National Media (CNM - National TV si N24), spune ca munca pe care o face este una de echipa, in care se lucreaza mult cu oameni din exterior: "Ca PR iti construiesti relatii, prietenii si devine firesc sa mai apara o «impartire» naturala pe publicatii si pe jurnalistii cu care lucrezi". Prietenia jurnalist - PR-ist se bazeaza pe incredere.
Razvan Stamatescu, PR Manager al Societatii Romane de Radiodifuziune (SRR), considera ca, odata inselata increderea jurnalistilor, este aproape imposibil s-o mai recastigi. "Singurul lucru pe care il cer jurnalistilor este sa nu publice lucruri auzite pe la colturi, care apoi sa necesite dezmintiri", precizeaza Stamatescu.
Cum se gestioneaza crizele
Relatia jurnalist-PR-ist poate sa se "fisureze" in orice moment. Este o legatura fragila. Camelia Levintza Stettler, directorul de PR si Comunicare al Prima TV, spune ca in presa apar deseori "informatii eronate sau speculatii nefondate" si ca este de datoria omului de comunicare sa ia legatura cu publicatia in cauza pentru a corecta informatiile.
De cealalta parte, multi ziaristi se plang ca activitatea lor este "blocata" de omul de la PR, care ofera cu intarziere informatii sau nu le ofera deloc. Stettler spune ca, in aceste situatii, pozitia PR-ului este gresit inteleasa: "Este adevarat ca sunt momente in care se fac speculatii pe care nu le putem comenta. Si aceasta se poate datora faptului ca, atunci cand ne aflam intr-un proces de negocieri si nu avem incheiat deal-ul, nu putem sa oferim informatii care ulterior sa nu mai fie valabile".
Razvan Stamatescu spune ca, din cauza faptului ca lucreaza la radioul public, intampina unele dificultati: "Exista anumite clisee cu care trebuie sa lupt clipa de clipa: o institutie publica este obligatoriu o institutie birocratica, greoaie, care, pentru ca functioneaza cu bani publici, are cu siguranta ceva de ascuns. Rolul PR-ului e sa distruga aceste clisee".
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului