De ce sa-ti faci blog profesional?
Data publicarii: 12-02-2008 | HR/CariereSpecialistii in resurse umane spun ca, daca momentan el este "o moda", s-ar putea, ca pe viitor, sa devina un element-cheie al "dosarului de candidat". Intr-o lume a internetului, blogul profesional nu mai este doar un jurnal on-line, ci a prins conturul unui instrument de recrutare. Candidatii de top reusesc sa-si faca un nume in blogosfera, devenind astfel posibile tinte pentru angajatorii care cauta performeri. De altfel, subiectul angajarilor prin intermediul blogului profesional constituie si tema unui studiu in curs de realizare de catre portalul hr-romania.ro, ale carui rezultate vor fi facute publice la mijlocul lunii februarie.
"Un blog profesional evidentiaza calitatile, abilitatile si mai ales ideile originale pe care un candidat de top la are in domeniul sau", subliniaza Catalina Cochinescu, consultant in resurse umane al hr-romania.ro.
Cum sa-ti faci un blog
Pentru recrutare, blogul profesional poate fi important pentru ca ofera o imagine asupra modului de gandire a candidatului. "In viitor, blogul va fi o modalitate accesibila de a intra in contact cu candidati care altfel pot fi inaccesibili", apreciaza Andreea Lupan, HR & organizational development specialist al companiei farmaceutice Actavis Romania."
O arma cu doua taisuri
Deocamdata, blogul profesional nu este o necesitate, insa expert ii spun ca expansiunea este foarte mare, cel putin in Occident. "Daca momentan el este «o moda», s-ar putea ca, pe viitor, sa devina un element-cheie al dosarului de candidat, fiind atasat la CV. Este un CV extins", considera Catalina Cochinescu.
La momentul actual, este vorba doar despre un atu folosit in special de cei care au inteles ca mediul on-line si, in special, blogosfera, sunt caile moderne prin care multi recrutori cauta oameni de valoare.
Blogul poate sa fie un atu pentru cei care stiu sa medieze o discutie on-line ori pentru cei care au o structura clara, bine definita. Insa este suficienta o greseala de ortografie pentru ca angajatorul sa te scoata din cursa recrutarii.
Vorbeste despre tine
"Blogul este o oglinda profesionala, pentru ca reflecta imaginea candidatului din punct de vedere al abilitatilor, cunostintelor, parerilor, ideilor si mai ales solutiilor pe care el le propune sau le dezbate public impreuna cu alti profesionisti in domeniu. Un blog nu prezinta candidatul doar din punct de vedere al aspectului profesional, ci si personal, comportamental sau al caracterului", mai spune Catalina Cochinescu. Practic, este vorba despre un instrument foarte util pentru a identifica persoanele cu potential. "O simpla vizita pe un blog este suficienta pentru a intelege daca ai de-a face cu un creativ, un om potrivit pe marketing sau cu cineva tehnic. In plus, daca o persoana a reusit sa faca din numele lui un brand, inseamna ca va putea face asta si cu un produs. Un blog e o reflectare a talentului", afirma Mihaela Stroe, specialista in comunicare si leadership.
Si conducatorii pot fi depistati mai usor pe "firul internetului". "Daca ai multe vizite, chiar cresti in trafic, iar oamenii citesc cu interes ce scrii, inseamna ca esti considerat un expert in domeniu. Si mai inseamna ca esti un potent ial lider", este de parere business- coach-ul Alin Ghizasan.
Subiectivitatea, un pericol
La indemnul "vorbeste despre tine", recrutorii au deja raspuns, daca tu ai un blog si daca, atentioneaza Mihaela Stroe, se poate conta pe sinceritate. "Imaginea unui candidat, oferita prin intermediul blogului, este extrem de subiectiva, filtrata 100% prin personalitatea celui care scrie", avertizeaza si Andreea Lupan.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman