Ce acte insotesc masina second-hand de peste granita
Data publicarii: 12-02-2008 | AutoActele care vin din strainatate o data cu autoturismul pe care il doriti sint cele mai importante. Lor li se adauga insa alte zeci de hirtii, noteaza Cotidianul.
Masini second-hand din strainatate pot cumpara si cei care nu au posibilitatea de a se deplasa la fata locului. In acest scop exista o puzderie de dealeri auto, mai cunoscuti sub denumirea de samsari de masini. Sint insa si parti negative. In anunturile din ziare, de pe Internet sau in tirgurile auto, majoritatea autoturismelor de vinzare sint neinmatriculate si recent importate. O oferta care pare mana cereasca se poate transforma in calvar, in cazul in care cumparatorul nu este atent la citeva aspecte importante ale tranzactiei.
In primul rind, atentie sporita la actele care vin o data cu masina. Acestea trebuie neaparat sa contina cartea masinii din tara de origine, unde sint inscrise toate caracteristicile autoturismului, inclusiv norma sa de poluare, pe baza careia se va stabili nivelul taxei de prima inmatriculare.
Este recomandat ca, in momentul tranzactiei, cumparatorul sa primeasca si contractul original prin care dealerul a intrat in posesia masinii in tara de origine. Aceste documente contin informatii cruciale; spre exemplu, daca autoturismul are defectiuni tehnice, daca a fost avariat si daca fostul proprietar ofera garantii. Contractul este redactat in limba tarii de provenienta. In momentul in care autoturismul intra in posesia dealerului, acesta trebuie sa-si declare noul bun la administratia financiara din Romania pentru a plati impozitul aferent. Iar atunci cind masina este instrainata, dealerul trebuie sa ofere cumparatorului si un certificat financiar care sa ateste plata acestui impozit.
O alta problema o poate constitui valabilitatea numerelor de inmatriculare provizorie. Atunci cind dealerul intra cu masina in tara, acesta obtine un set de numere provizorii (numerele rosii) valabile pe o perioada de 30 de zile. Mare atentie ca aceste numere sa nu fie expirate la momentul tranzactiei sau sa nu expire in scurt timp. Nu uitati sa cereti dealerului si setul de numere cu care masina a fost inmatriculata in strainatate. Dupa efectuarea inspectiei tehnice si obtinerea cartii masinii va trebui platita taxa de prima inmatriculare.
In cazul in care numerele provizorii expira pina la data programarii la RAR, exista doua posibilitati: apelarea la o platforma cu care sa fie transportat autoturismul sau obtinerea de noi numere provizorii. Cea din urma solutie este mai putin viabila deoarece solicitantul trebuie sa dovedeasca la Politie ca are intentia de a inmatricula autoturismul pe numele sau. Urmatorul pas consta in plata impozitului aferent noului proprietar. Pentru aceasta este necesara prezentarea certificatului fiscal obtinut de la dealer. In cazul in care acesta lipseste, noul proprietar va trebui sa plateasca si sumele aferente impozitului datorat de dealer si eventual o amenda.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman