Advertisingul local va atinge optimul in 2012
Data publicarii: 11-02-2008 | MediaIndustria de advertising din Romania este departe, ca nivel de dezvoltare, de ceea ce se intampla in alte tari din regiune, precum Polonia si Cehia, sustine Andrea Stillacci, Co President si Executive Creative Director al agentiei de publicitate GB Grey, din Paris, jurat in competitia festivalului european de print publicitar AdPrint.
Specialistul de origine italiana sustine ca Romania va atinge nivelul optim de dezvoltare in urmatorii doi pana la patru ani. Pana atunci, condidera acesta, romanii au nevoie de observatii sincere din partea specialistilor din alte tari mai avansate. "Ultimul lucru de care au nevoie publicitarii romani este complezenta", spune el. Publicitatea din Romania nu este inca eficienta, deoarece nu este destul de originala, a mai spus acesta. Italianul recomanda publicitarilor romani o mai mare deschidere catre ceea ce se face in strainatate, de la a pleca si a lucra in agentii din afara tarii pana la a importa profesionisti de acolo.
"Thailandezii sau indienii au reusit sa renunte la imprumutarea si adaptarea ideilor aplicate in pietele din tarile deja castigatoare la capitolul advertising, si lucrurile merg bine acolo. Romania nu a ajuns inca la acest nivel. Inca importa si adapteaza", dezvolta Stillacci. Competitia AdPrint 2008 a integrat 32 de categorii, la care 69 de agentii din Europa au inscris 434 de lucrari. Romania a fost reprezentata la aceasta competitie de 23 de agentii. Romania a castigat patru premii la AdPrint. Agentiile romanesti ale caror echipe creative au castigat cate un inger (trofeul acordat la AdPrint, n.red.) sunt Graffiti BBDO - cu doua premii, Saatchi&Saatchi Romania si Grey Bucharest. Juriul AdPrint a fost exclusiv international, membrii acestuia provenind din tari precum Italia, Franta, Spania, Olanda, Marea Britanie si Germania.
"Fiecare dintre specialistii pe care i-am invitat in juriu anul acesta a venit, cu aceasta ocazie, pentru prima data la AdPrint. Vrem ca in fiecare an la AdPrint sa rulam cat mai multe nume importante din publicitatea europeana pe care sa le familiarizam cu ceea ce se intampla pe piata din Romania", a declarat pentru Business Standard Elena Bululete, organizator AdPrint, Mass Media Communication, Millenium Communications. Festivalul AdPrint s-a desfasurat in perioada 7-10 februarie la Brasov si a beneficiat, conform organizatorilor, de prezenta a peste 700 de participanti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii