GPS-ul auto face furori printre romani
Data publicarii: 09-02-2008 | AutoDesi costa cel putin cateva sute de lei, dispozitivele de localizare sunt foarte dorite si apreciate de soferii din tara noastra, noteaza Evenimentul Zilei.
Dupa ce romanii au trecut de febra celularului, a bluetoothului la ureche sau de cea a playerului muzical, a venit acum vremea unui alt dispozitiv. Este vorba de sistemul de pozitionare globala - Global Positioning System (GPS) - destinat automobilelor. Foarte multi romani, fie ca au nevoie de el sau nu, au un astfel de terminal agatat de o ventuza la mijlocul parbrizului. Si cei care locuiesc de ani de zile intr-un oras, ii cunosc fiecare straduta si fundatura si nu prea calatoresc dincolo de periferiile lui, isi cumpara, totusi, un GPS.
"Este util deoarece iti arata blocajele existente in trafic", ne-a spus Irina, o soferita. "Daca cumva ai ghinionul sa te ratacesti prin Budapesta, spre exemplu... iti salveaza cateva ore de umblat aiurea. Unii isi iau numai pentru Romania, pentru a gasi rute ocolitoare sau cel mai scurt drum", a mai spus ea. Cu toate acestea, multe dintre modelele existente nu sunt atat de avansate incat sa indice blocajele. Asta ca sa nu mai vorbim de faptul ca unii utilizatori se plang ca pentru Romania nu prea se gasesc harti performante care sa-ti arate drumul, daramite blocajele.
"Problema Romaniei este ca nu prea are harti detaliate. (…) Cand am ajuns pe la Sibiu odata, nu am mai vazut nimic in afara de drumul national. In rest, se poate folosi pentru diverse chestii. De exemplu, mi-am localizat terenul agricol de la tara si l-am masurat cu GPS-ul. Se iau coordonatele si calculeaza singur distantele cu o eroare de vreo 10-15 metri", ne-a explicat Ovidiu cum isi foloseste propriul GPS. "Daca pleci afara, e foarte util pentru ca hartile lor sunt foarte bune. L-am testat in Germania si merge foarte bine", a adaugat el.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului