Telecomunicatiile sunt in topul serviciilor reclamate de romani
Data publicarii: 09-02-2008 | DiversePe primul loc intre sesizarile consumatorilor se situeaza Internetul, telefonia mobila si cea fixa, noteaza Cotidianul.
Reclamatiile consumatorilor s-au indreptat catre telecomunicatii (44 la suta din numarul total), urmate de energie (gaze naturale si energie electrica), (29 la suta), servicii postale (16 la suta) si transport aerian (11 la suta). Aceasta este concluzia unui proiect european de sondare a opiniilor consumatorilor vizavi de serviciile de larg consum, dat ieri publicitatii de catre Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (ANPCPPS Romania). Raportul a avut in vedere doar serviciile din domeniile electricitatii, gazului, telecomunicatiilor, serviciilor postale si transportului aerian.
In domeniul telecomunicatiilor, sesizarile au vizat Internetul (in proportie de 47 la suta), telefonia mobila (35 la suta) si telefonia fixa (18 la suta). Reclamatiile consumatorilor au privit preturile ridicate, intirzierea la instalarea unei linii telefonice noi, la activarea serviciilor telefonice si de Internet, intirzierea reparatiilor in cazul unei defectiuni a liniei telefonice sau a conexiunii Internet si activarea unor servicii nesolicitate.
Pe partea energetica, reclamatiile s-au referit la citirea contoarelor (28 la suta), preturile ridicate (25 la suta), facturi (24 la suta), solutionarea reclamatiilor (23 la suta). Clientii au avut probleme legate de cozi la plata facturilor, modalitatea de citire a contoarelor, primirea cu intirziere a facturilor, dupa data scadentei de plata, neactualizarea bazelor de date ale furnizorilor cu privire la adresele de facturare ale consumatorilor, intreruperile repetate ale furnizarii de energie electrica sau gaze naturale fara instiintarea consumatorilor.
In domeniul serviciilor postale, consumatorii au reclamat in proportie de 42 la suta oficiile postale, 38 la suta livrarile si 20 la suta corespondenta. Ei au fost nemultumiti de cozile mari la oficiile postale, comportamentul neadecvat al personalului, lipsa personalului in oficiile postale, modul de completare a chitantelor si a facturilor fiscale, livrarea intirziata sau pierderea trimiterilor postale si predarea cu intirziere catre destinatar sau chiar nepredarea avizului pentru trimiterile postale inregistrate.
La capitolul transportului aerian, consumatorii au fost nemultumiti atit de operatori, cit si de aeroporturi. Operatorilor li s-au sesizat probleme de intirziere a solutionarii reclamatiilor (37 la suta), a intirzierilor (35 la suta), a suprarezervarilor, mai ales in cazul companiilor low-cost (28 la suta). Aeroporturile au fost sesizate in problema manipularii bagajelor (61 la suta) si a informatiilor (39 la suta). Clientii au fost nemultumiti de faptul ca li s-a furat din bagaje, ca nu li s-au asigurat conditiile prevazute de lege in cazul intirzierilor prelungite.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii