Telecomunicatiile sunt in topul serviciilor reclamate de romani
Data publicarii: 09-02-2008 | DiversePe primul loc intre sesizarile consumatorilor se situeaza Internetul, telefonia mobila si cea fixa, noteaza Cotidianul.
Reclamatiile consumatorilor s-au indreptat catre telecomunicatii (44 la suta din numarul total), urmate de energie (gaze naturale si energie electrica), (29 la suta), servicii postale (16 la suta) si transport aerian (11 la suta). Aceasta este concluzia unui proiect european de sondare a opiniilor consumatorilor vizavi de serviciile de larg consum, dat ieri publicitatii de catre Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (ANPCPPS Romania). Raportul a avut in vedere doar serviciile din domeniile electricitatii, gazului, telecomunicatiilor, serviciilor postale si transportului aerian.
In domeniul telecomunicatiilor, sesizarile au vizat Internetul (in proportie de 47 la suta), telefonia mobila (35 la suta) si telefonia fixa (18 la suta). Reclamatiile consumatorilor au privit preturile ridicate, intirzierea la instalarea unei linii telefonice noi, la activarea serviciilor telefonice si de Internet, intirzierea reparatiilor in cazul unei defectiuni a liniei telefonice sau a conexiunii Internet si activarea unor servicii nesolicitate.
Pe partea energetica, reclamatiile s-au referit la citirea contoarelor (28 la suta), preturile ridicate (25 la suta), facturi (24 la suta), solutionarea reclamatiilor (23 la suta). Clientii au avut probleme legate de cozi la plata facturilor, modalitatea de citire a contoarelor, primirea cu intirziere a facturilor, dupa data scadentei de plata, neactualizarea bazelor de date ale furnizorilor cu privire la adresele de facturare ale consumatorilor, intreruperile repetate ale furnizarii de energie electrica sau gaze naturale fara instiintarea consumatorilor.
In domeniul serviciilor postale, consumatorii au reclamat in proportie de 42 la suta oficiile postale, 38 la suta livrarile si 20 la suta corespondenta. Ei au fost nemultumiti de cozile mari la oficiile postale, comportamentul neadecvat al personalului, lipsa personalului in oficiile postale, modul de completare a chitantelor si a facturilor fiscale, livrarea intirziata sau pierderea trimiterilor postale si predarea cu intirziere catre destinatar sau chiar nepredarea avizului pentru trimiterile postale inregistrate.
La capitolul transportului aerian, consumatorii au fost nemultumiti atit de operatori, cit si de aeroporturi. Operatorilor li s-au sesizat probleme de intirziere a solutionarii reclamatiilor (37 la suta), a intirzierilor (35 la suta), a suprarezervarilor, mai ales in cazul companiilor low-cost (28 la suta). Aeroporturile au fost sesizate in problema manipularii bagajelor (61 la suta) si a informatiilor (39 la suta). Clientii au fost nemultumiti de faptul ca li s-a furat din bagaje, ca nu li s-au asigurat conditiile prevazute de lege in cazul intirzierilor prelungite.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani