Americanii fac cea mai scumpa masina din lume: 2 milioane de dolari!
Data publicarii: 07-02-2008 | AutoAmericanii continua cu proiectul lor de a construi cea mai scumpa masina din lume, pe care vor sa o vanda cu 2 milioane de dolari. Proiectul americanilor de la DiMora Motorcar nu este deloc nou, el fiind demarat acum aproape 2 ani. Totusi, urmaresc site-ul oficial din cand in cand pentru a vedea daca americanii fac progrese cu acest proiect, care pare destul de fantezist de altfel.
Despre ce este vorba?
DiMora Motorcar, o companie din Statele Unite, condusa de fondatorul ei, Alfred DiMora vrea sa produca o limuzina de superlux, botezata Natalia LS2, al carei pret de vanzare ar urma sa o incoroneze ca fiind cea mai scumpa din lume: 2 milioane de dolari. Masina este gandita ca o limuzina gen Rolls-Royce Phantom sau Maybach, dar conform declaratiilor oficialilor DiMora ar urma sa le lase cu mult in urma prin prisma performantelor si confortului.
Pentru Natalia, americanii pregatesc un motor V16 de 14 litri, cu 2 supape pe cilindru care dezvolta 1.200 CP si 1.220 Nm. Asemenea motor nu este neaparat imposibil de construit (cu toate ca Bugatti s-a chinuit multi ani sa construiasca motorul lui Veyron in asa fel incat sa fie si fiabil), dar americanii spun ca propulsorul lor V16 va avea un sistem de injectie revolutionar care va permite un consum decent de benzina si emisii de noxe atat de mici incat nu va fi nevoie de catalizator!
Masina ar urma sa aiba tractiune integrala si directie pe toate cele 4 roti, nu mai putin de 60 de computere raspunzatoare de toate functiile masinii, de la funtionarea motorului pana la sistemele de entertainment din habitaclu. De asemenea, vopseaua se vrea a fi una speciala, care sa-si schimbe culoarea in functie de temperatura mediului inconjurator. Blocurile optice sunt prevazute pentru a gazdui mici ecrane video si un videoproiector care sa arate trecatorilor imagini despre masina si sponsori, cand masina este parcata.
Pe langa toate acestea ar mai fi chestii obisnuite gen: monitoare in tetiere, retea wireless, bar si cam tot ce se stie in materie de lux.
DiMora Natalia SLS 2
DiMora Natalia SLS 2
DiMora Natalia SLS 2
DiMora Natalia SLS 2
DiMora Natalia SLS 2
DiMora Natalia SLS 2
Recunosc ca, personal, mi se pare prea putin realizabil acest proiect. De ce? In primul rand din cauza modului in care este promovat. Cei de la DiMora se lauda cu toate aceste sisteme si inovatii, dar in ultimul timp nu au mai prezentat nimic din modul cum au evoluat lucrurile. In plus, pe site ei spun ca lansarea acestei masini va fi un eveniment de amploare mondiala, transmis in direct de multe televiziuni si pe internet. Dar tot pe site exista o sectiune prin care se cauta parteneriate si sponsori, deci e o problema cu resursele financiare.
Exista chiar si posibilitatea ca vizitatorii site-ului sa trimita sugestii cu ce ar vrea sa inglobeze masina. Cei ce vor sa cumpere masina pot chiar plati un avans pentru a-si rezerva un exemplar cand productia in serie va demara.
Stiti ca celor de la Bugatti le-a luat foarte mult timp si foarte multi bani sa faca modelul Veyron. Mult mai mult timp decat au estimat initial. Ba chiar, la saloanele auto erau aproape luati in ras cand prezentau Veyron-ul tot cu titlul de "Concept", dupa multe termene de amanare a productiei de serie. Mai nou, se pare ca Bugatti studiaza posibilitatea de a produce o masina si mai exclusivista/performanta, implicit si mai scumpa decat Veyron-ul.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman