Pregateste-te de avansare
Data publicarii: 04-02-2008 | HR/CariereDaca vrei sa-ti determini seful sa-ti ofere un post mai bun, trebuie sa te implici in foarte multe proiecte, ca sa iesi in evidenta. Visezi la o avansare in compania pentru care lucrezi si nu stii cum sa o obtii? Specialistii in resurse umane spun ca, daca reusesti sa-ti convingi superiorii ca esti foarte bun in ceea ce faci si ca meriti o pozitie mai buna in firma, ai toate sansele sa o obtii.
"Cu ceva noroc, managerul tau va observa ca esti pregatit sa-ti iei o responsabilitate in plus", spune Simon Coperman, manager de achizitii si aliante la compania 3M UK and Ireland, citat de cotidianul britanic "The Times".
Daca vrei sa promovezi, considera Rudolf Fedorovici, managing partner al companiei Advice Human Resources din Bucuresti, trebuie sa-i convingi pe sefi de doua lucruri: ca exista o nevoie si ca tu esti cea mai potrivita persoana pentru a o acoperi. "Daca nevoia exista, jumatate din problema este rezolvata. Mai ramane sa demonstrezi ca tu esti cel mai bun pentru postul respectiv", explica Rudolf Fedorovici.
Implica-te in proiecte!
Cea mai buna solutie pentru a le demonstra sefilor ca esti atat competent, cat si potrivit cu postul, o constituie implicarea in proiecte. "De exemplu, daca esti vanzator de servicii si tintesti o pozitie de coordonator zonal, este necesar sa-ti convingi sefii ca ai anumite capacitati si mai ales ca stii sa construiesti o strategie. Acest lucru il poti face prin implicarea in proiecte si asumarea anumitor roluri", afirma Liviu Constantinescu, consultant al companiei HART Human Resource Consulting din Bucuresti.
In principiu, adauga el, atunci cand vrei sa promovezi trebuie sa stii ce se cere pentru pozitiile manageriale la care visezi: capacitatea de a lua decizii, de a coordona, initiativa, gandirea strategica. In "The Times", Helena Clayton, director de programe al companiei de consultanta Roffey Park, spune ca, daca vrei un post mai "sus", este necesar sa-ti imbunatatesti profilul.
"O solutie pentru acest lucru este sa te oferi voluntar pentru proiecte si joburi inovatoare, unde te poti evidentia", considera ea. Specialistii in resurse umane atentioneaza insa ca nu este suficienta implicarea. Trebuie, spun ei, sa ai si competentele necesare. "In cazul in care te implici in proiecte care nu tin de tine, iar seful nu te considera potrivit pentru post, risti sa te mute pe un altul, in care doar sa faci altceva, nu sa fii promovat", explica Rudolf Fedorovici.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des