Fantezii: Orasul SF al lui Adriean Videanu

Data publicarii: 01-02-2008 | Diverse

Toate prognozele pentru viitorul Bucurestiului sunt triste: orasul se va sufoca incet si sigur pentru ca ghilotina traficului sa cada cat mai lin, bucurestenii trebuie sa plateasca vreo 7 miliarde de euro, noteaza Gandul. Cel putin asta arata un studiu facut pentru 1,5 milioane de euro, pe baza caruia a fost realizat "Master-planul de transport". Primarul Adriean Videanu a prezentat ieri, spre dezbatere publica, master-planul privind felul cum se va circula in Capitala in urmatorii 20 de ani.

Dupa o luna de zile, proiectul va fi supus aprobarii Consiliului municipal Bucuresti si va deveni, ca si faimosul studiu JICA, legea dupa care vom investi in fluidizarea traficului si vom circula in Bucuresti.

5 lei/intrare - taxa de acces in centru

Pentru a nu se bloca orasul, studiul prevede inchiderea inelului interior de circulatie, care se va realiza in anul 2009, odata cu darea in folosinta a Pasajului Basarab. Accesul in zona centrala va fi taxat cu 5 lei pe fiecare intrare. Studiul mai propune cateva proiecte, pe langa cele realizate pana in prezent: modernizarea Pasajului Piata Muncii, reconfigurarea Pietei Victoriei si a pasajului cu acelasi nume, realizarea unei strapungeri intre Sos. Progresului si Sos. Viilor si realizarea a trei pasaje subterane - unul la intersectia Sos. Iancului cu Sos. Mihai Bravu, al doilea pe traseul Grozavesti- Razoare - Calea Rahovei si al treilea la Piata Sudului, precum si construirea unui pasaj suprateran intre Splaiul Unirii si Soseaua Mihai Bravu.

De asemenea, studiul prevede si inchiderea inelului exterior de circulatie, prin construirea unei legaturi intre Splaiul Dudescu si Soseaua Oltenitei, si crearea unei strapungeri intre strada Brasov si Soseaua Alexandriei.  Un loc important in master-plan il ocupa si largirea traseului Buzesti - Berzei - Vasile Parvan - Hasdeu, a Soselei de centura la patru benzi, strapungerea Doamna Ghica - bd. Chisinau, si proiectele de infrastructura care vor lega orasul de autostrazile si drumurile nationale.

Studiul revine si asupra parcarilor subterane. Astfel, ar trebui realizate 69 de parcaje subterane si supraterane si realizarea unor parcari de suprafata in apropierea gurilor de metrou de la marginea orasului, ca persoanele care locuiesc in afara Capitalei sa combine mijloacele de transport.

Integral in Gandul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: