Fantezii: Orasul SF al lui Adriean Videanu
Data publicarii: 01-02-2008 | DiverseToate prognozele pentru viitorul Bucurestiului sunt triste: orasul se va sufoca incet si sigur pentru ca ghilotina traficului sa cada cat mai lin, bucurestenii trebuie sa plateasca vreo 7 miliarde de euro, noteaza Gandul. Cel putin asta arata un studiu facut pentru 1,5 milioane de euro, pe baza caruia a fost realizat "Master-planul de transport". Primarul Adriean Videanu a prezentat ieri, spre dezbatere publica, master-planul privind felul cum se va circula in Capitala in urmatorii 20 de ani.
Dupa o luna de zile, proiectul va fi supus aprobarii Consiliului municipal Bucuresti si va deveni, ca si faimosul studiu JICA, legea dupa care vom investi in fluidizarea traficului si vom circula in Bucuresti.
5 lei/intrare - taxa de acces in centru
Pentru a nu se bloca orasul, studiul prevede inchiderea inelului interior de circulatie, care se va realiza in anul 2009, odata cu darea in folosinta a Pasajului Basarab. Accesul in zona centrala va fi taxat cu 5 lei pe fiecare intrare. Studiul mai propune cateva proiecte, pe langa cele realizate pana in prezent: modernizarea Pasajului Piata Muncii, reconfigurarea Pietei Victoriei si a pasajului cu acelasi nume, realizarea unei strapungeri intre Sos. Progresului si Sos. Viilor si realizarea a trei pasaje subterane - unul la intersectia Sos. Iancului cu Sos. Mihai Bravu, al doilea pe traseul Grozavesti- Razoare - Calea Rahovei si al treilea la Piata Sudului, precum si construirea unui pasaj suprateran intre Splaiul Unirii si Soseaua Mihai Bravu.
De asemenea, studiul prevede si inchiderea inelului exterior de circulatie, prin construirea unei legaturi intre Splaiul Dudescu si Soseaua Oltenitei, si crearea unei strapungeri intre strada Brasov si Soseaua Alexandriei. Un loc important in master-plan il ocupa si largirea traseului Buzesti - Berzei - Vasile Parvan - Hasdeu, a Soselei de centura la patru benzi, strapungerea Doamna Ghica - bd. Chisinau, si proiectele de infrastructura care vor lega orasul de autostrazile si drumurile nationale.
Studiul revine si asupra parcarilor subterane. Astfel, ar trebui realizate 69 de parcaje subterane si supraterane si realizarea unor parcari de suprafata in apropierea gurilor de metrou de la marginea orasului, ca persoanele care locuiesc in afara Capitalei sa combine mijloacele de transport.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des