Oamenii de strategie fac jocurile publicitatii

Data publicarii: 01-02-2008 | Media

Rolul specialistilor in strategiile de comunicare va fi determinat pentru agentiile de publicitate, noteaza Adevarul. Oamenii de publicitate apar foarte rar in manifestari publice. Mai ales cei puternici. Cand se decid sa urce pe o scena si sa vorbeasca la microfon, publicul asteapta sa auda declaratii fulminante, pilde si fraze memorabile. Dezamagire!

Sefii marilor grupuri de comunicare nu au dezinvoltura formatorilor de opinie (si nici logoreea politicienilor sau patronilor de cluburi de fotbal.) Vorbesc despre businessul lor cu zgarcenie, cu diplomatie, generalitati... Cea de-a 30-a editie a "intalnirilor informale" AdBreak, eveniment IQads, desfasurata in urma cu doua zile la Music Club din Bucuresti, i-a avut drept invitati pe trei "grei" ai publicitatii romanesti: Bogdan Enoiu, Managing Director al agentiei McCann-Erickson, Stefan Iordache, COO Leo Burnett, si Felix Tataru, presedintele Asociatiei Internationale a Publicitatii - filiala Romania si director general GMP. Moderatorul discutiilor, jurnalistul Costi Rogozanu, "i-a impins" pe toate "terenurile" fierbinti: concurenta, rivalitate, recrutarea oamenilor, salariile angajatilor, comunicarea politica, pitch-uri, ce se va intampla cu acest business in 2008.

Clientii au pretentii din ce in ce mai mari

In acest an, rolul oamenilor de strategie va creste in agentiile de publicitate. "Sunt un fan al strategilor si importanta plannerilor este vitala", a spus Bogdan Enoiu, precizand ca raportul numarului de oameni de creatie - planneri intr-o agentie - ar trebui sa fie de 1 la 2.

La randul sau, Stefan Iordache a precizat ca importanta strategului nu trebuie sa puna in umbra departamentul de client-service, in fond cei care lucreaza aici trebuie sa inteleaga businessul clientilor.

Acestia au pretentii din ce in ce mai mari din partea agentiilor de publicitate si media pentru a le intelege in profuzime businessul. (Desi, se spune, pe fondul cresterii explozive a pietei de publicitate, ca sunt destui clienti care inteleg din ce in ce mai putin din afacerile lor.)

Integral in Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: