Avanpremiera: viitorul BMW Seria 5
Data publicarii: 31-01-2008 | AutoCand ne gandim la limuzine de lux, un nume ne vine imediat in minte, BMW Seria 5, care a fost lider in acest segment inca de la crearea sa. Modelul este crucial pentru gama BMW asa ca germanii acorda o atentie si o importanta speciale viitoarei generatii, care va aparea spre sfarsitul lui 2009 sau chiar inceputul lui 2010.
Deja, mai multe prototipuri foarte bine camuflate au putut fi vazute testand pe soselele din jurul orasului Munchen, insa aceasta ultima interpretare pe calculator ne ajuta sa ne facem o imagine asupra modului in care va arata noul BMW Seria 5.
Majoritatea modificarilor se vor opera la nivelul trenului de rulare, care va include noul motor turbo V8 de 4,4 litri dezvaluit recent pe noul X6 care va fi de altfel varful de gama. De asemenea, sunt prevazute si motorizari turbodiesel.
BMW dezvolta in prezent a doua sa generatie a sistemului common-rail pentru propulsoarele pe motorina, care va asigura performante superioare celor actuale.
Puterea va fi transmisa prin intermediul unei cutii manuale cu 6 trepte si a uneia semi-automata Steptronic tot cu 6 rapoarte, optional urmand a fi disponibila si o transmisie absolut noua de tip ZF cu 8 trepte.
Spre finalul anului 2010 va aparea si versiunea sport M5, care va fi echipata cu V10-le de 5,5 litri.
Performantele vor fi imbunatatite si datorita unor materiale mai usoare, ca fibra de carbon si aluminiul. Caroseria va fi realizata din doua sectiuni. Cea din fata va fi realizata din aluminiu, iar cea destinata pasagerilor si cea din spate vor fi construite dintr-o monococa traditionala din otel.
Aceasta compozitie hibrida va asigura o mai buna distribuire a greutatii fata/spate si o manevrabilitate superioara. Puntea fata va beneficia de suspensie de tip MacPherson, iar pe spate va fi un sistem de suspensii multilink.
Galerie foto - viitorul BMW Seria 5:BMW Seria 5 fata
BMW Seria 5 spate
La interior, noul BMW Seria 5 va oferi un spatiu mai generos, mai ales pasagerilor din spate, in timp ce consola centrala va fi si mai orientata catre sofer, iar sistemul multimedia iDrive va avea o versiune imbunatatita.
Totodata, volumul portbagajului va creste la 550 de litri, jantele vor avea 17, 18 sau 19 inch, iar sistemul de franare electrohidraulic va fi complet nou, astfel ca distanta de franare si stabilitatea vor fi superioare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani