Avanpremiera: viitorul BMW Seria 5
Data publicarii: 31-01-2008 | AutoCand ne gandim la limuzine de lux, un nume ne vine imediat in minte, BMW Seria 5, care a fost lider in acest segment inca de la crearea sa. Modelul este crucial pentru gama BMW asa ca germanii acorda o atentie si o importanta speciale viitoarei generatii, care va aparea spre sfarsitul lui 2009 sau chiar inceputul lui 2010.
Deja, mai multe prototipuri foarte bine camuflate au putut fi vazute testand pe soselele din jurul orasului Munchen, insa aceasta ultima interpretare pe calculator ne ajuta sa ne facem o imagine asupra modului in care va arata noul BMW Seria 5.
Majoritatea modificarilor se vor opera la nivelul trenului de rulare, care va include noul motor turbo V8 de 4,4 litri dezvaluit recent pe noul X6 care va fi de altfel varful de gama. De asemenea, sunt prevazute si motorizari turbodiesel.
BMW dezvolta in prezent a doua sa generatie a sistemului common-rail pentru propulsoarele pe motorina, care va asigura performante superioare celor actuale.
Puterea va fi transmisa prin intermediul unei cutii manuale cu 6 trepte si a uneia semi-automata Steptronic tot cu 6 rapoarte, optional urmand a fi disponibila si o transmisie absolut noua de tip ZF cu 8 trepte.
Spre finalul anului 2010 va aparea si versiunea sport M5, care va fi echipata cu V10-le de 5,5 litri.
Performantele vor fi imbunatatite si datorita unor materiale mai usoare, ca fibra de carbon si aluminiul. Caroseria va fi realizata din doua sectiuni. Cea din fata va fi realizata din aluminiu, iar cea destinata pasagerilor si cea din spate vor fi construite dintr-o monococa traditionala din otel.
Aceasta compozitie hibrida va asigura o mai buna distribuire a greutatii fata/spate si o manevrabilitate superioara. Puntea fata va beneficia de suspensie de tip MacPherson, iar pe spate va fi un sistem de suspensii multilink.
Galerie foto - viitorul BMW Seria 5:BMW Seria 5 fata
BMW Seria 5 spate
La interior, noul BMW Seria 5 va oferi un spatiu mai generos, mai ales pasagerilor din spate, in timp ce consola centrala va fi si mai orientata catre sofer, iar sistemul multimedia iDrive va avea o versiune imbunatatita.
Totodata, volumul portbagajului va creste la 550 de litri, jantele vor avea 17, 18 sau 19 inch, iar sistemul de franare electrohidraulic va fi complet nou, astfel ca distanta de franare si stabilitatea vor fi superioare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii