Retailerii asteapta clarificari de la Protectia Consumatorului privind interzicerea promotiilor
Data publicarii: 31-01-2008 | DiverseIntentia ANPC de a interzice promotiile de genul "3+1 gratis" din magazine a starnit reactii controversate in randul retailerilor, unii sustinand ca reglementarea le va aduce multe avantaje consumatorilor, altii dimpotriva ca le va cauza acestora grave prejudicii.
"Legea va aduce prejudicii in primul rand consumatorilor care sunt privati de niste produse pe care le pot obtine gratis. Noi nu vom avea probleme cu stocul fiindca intotdeauna stim sa ne gestionam pentru a nu fi periclitati de o lege sau alta. Repet, se creau facilitati de la producator pentru aceste produse, in primul rand pentru cumparatori. Acestia vor fi in mod direct afectati", a declarat directorul de retaill al grupului PIC, Bogdan Ungureanu.
La polul opus, reprezentantii Selgros Cash&Carry Romania considera ca publicare normelor de aplicare a legii in cauza va aduce mai multa claritate in ceea ce priveste interpretarea acestui act normativ.
"Un exemplu ar fi "fortarea" unui client sa cumpere trei bucati dintr-un produs pentru a-l primi pe al patrulea gratis. Cred ca este o practica incorecta doar daca nu ar exista acel produs si unitar pe piata. Altfel, clientul poate sa aleaga. Probabil ca normele de aplicare vor reglementa exact aceste aspecte si vor nuanta texul legal, astfel incat legea sa isi atinga scopul propus", este de parere presedintele companiei, Alexandru Vlad.
Multi retaileri sunt insa destul de confuzi in ceea ce priveste decizia ANPC si asteapta in continuare o noua rezolvare.
"Este o perioada in care se mai tatoneaza terenul, nimeni nu stie nimic sigur si cui trebuie sa dovedim in fond ca nu pacalim pe nimeni, consumatorului sau ANPC-ului. Aceasta lege este foarte neclara si nimeni nu intelege de exemplu daca vom inlocui cuvantul "gratis" cu "promotie" daca lucrurile sunt in regula. Am avut aceasta perioada de gratie, respectiv luna care tocmai a trecut si asteptam sa vedem ce se va intampla in ziele urmatoare" sustin reprezentantii Auchan.
Potrivit patronatului din industria alimentara, ROMALIMENTA, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) a interpretat gresit directiva europeana privind practicile comerciale neloiale si a decis sa interzica promotiile din magazine, masura care nu este adoptata in niciun stat membru al UE. Potrivit prevederilor legii privind combaterea practicilor comerciale incorecte, comerciantii care vor folosi publicitatea inselatoare sau agresiva pentru a convinge consumatorii sa achizitioneze un produs sau un serviciu vor putea fi sanctionati, de la 1 februarie, cu pana la 60.000 de lei.
Noile reglementari vor interzice metodele abuzive prin care comerciantii incalca drepturile consumatorilor folosind publicitatea capcana, respectiv practica de a convinge consumatorul sa cumpere de la o anumita societate facand publicitate unui produs la un pret foarte scazut, pentru care nu exista un stoc corespunzator.
De asemenea, comerciantii care vor folosi indemnuri directe adresate copiilor de a cumpara anumite produse sau de a-si convinge parintii sa le cumpere sau vor face afirmatii false cu privire la proprietatile curative ale produselor, vor fi sanctionati de ANPC.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului