Comisia Europeana propune noi norme pentru etichetarea alimentelor
Data publicarii: 31-01-2008 | DiverseComisia Europeana a adoptat, miercuri, un proiect de regulament potrivit caruia pe etichetele produselor alimentare trebuie afisate, in mod clar si lizibil, informatii esentiale referitoare la produsul respectiv, a informat Comisia Europeana.
Proiectul de regulament stabileste principiile generale pentru etichetarea produselor alimentare, ce trebuie respectate in cadrul industriei alimentare.
"Aceste principii includ cerinte privind lizibilitatea etichetei, care trebuie sa afiseze caractere de cel putin trei milimetri, claritatea si acuratetea acesteia, precum si cerinta potrivit careia prezentarea unor informatii optionale nu va distrage atentia de la informatiile obligatorii", se precizeaza in comunicatul Comisiei.
Astfel, propunerea adoptata miercuri solicita afisarea clara, pe partea anterioara a ambalajului produsului alimentar a continutului sau energetic, precum si a cantitatii de grasime si de sare. In plus, trebuie specificata proportia acestor elemente in comparatie cu dozele de referinta, cum ar fi doza zilnica recomandata.
De asemenea, proiectul de regulament propune obligativitatea ca toate alimentele care contin substante alergene, precum alunele, laptele sau pestele, sa mentioneze acest lucru pe eticheta.
"Acesta reprezinta un pas inainte fata de cerinta actuala privind etichetarea referitoare la alergeni care este aplicata, la nivel comunitar, doar in cazul produselor alimentare preambalate", informeaza Comisia. Conform noilor norme, va trebui ca si in cazul alimentelor neambalate dar si a celor servite in restaurante sau de catre unitatile de catering sa fie indicata prezenta alergenilor.
Propunerea Comisiei are drept scop facilitarea accesului consumatorilor la cele mai importante informatii afisate pe etichetele produselor alimentare, dar si asigurarea unei oarecare uniformitati a modului de prezentare in toate statele membre.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului