ANPC a amendat cu aproape 300.000 lei zece companii aeriene
Data publicarii: 30-01-2008 | EconomieANPC a amendat, cu 288.100 de lei, zece companii de transport aerian ale caror curse au avut intarzieri sau au fost anulate in perioada 3-5 ianuarie 2008, pentru ca nu au respectat drepturile pasagerilor, a anuntat marti, in cadrul unei conferinte, ministrul transporturilor, Ludovic Orban.
Potrivit presedintelui ANPC, Dan Vlaicu, institutia pe care o conduce a efectuat controale la 16 companii de transport aerian care au avut intarzieri sau anulari de zboruri, atat pe aeroporturile din Bucuresti, car si pe cele din tara, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile.
In urma controalelor intreprinse de catre inspectorii ANPC, s-a stabilit faptul ca zece operatori aerieni au incalcat drepturile calatorilor impuse prin Regulamentul Comisiei Europene (CE), numarul 261/2004, privind drepturile pasagerilor la asistenta si compansare in caz de refuz la imbarcare, anulare sau intarziere prelungita a zborurilor.
Astfel, compania de transport aerian Blue Air a fost sanctionata contraventional cu o amenda in valoare totala de 49.200 lei, pentru neacordarea informatiilor referitoare la drepturile pasagerilor pe aeroportul din Bacau. Mai mult, compania Blue Air a fost sanctionata si cu o amenda de 8.100 lei, pentru o fapta similara, pe aeroportul Otopeni. Compania Wizz Air a primit si ea o amenda contraventionala, in valoare de 48.300 lei, tot pentru incalcarea prevederilor legale privind informarea pasagerilor.
Compania Air France a primit o amenda in valoare totala de 43.200 lei, de asemenea, pentru incalcarea prevederilor legale privind informarea pasagerilor. Operatorul aerian Alitalia a fost sanctionat cu o amenda de 38.400 lei, pentru ca nu a pus la dispozitia pasagerilor notificarea privind dreptul la asistenta, conform Regulamentului CE. De asemenea, si compania British Airways a fost amendata pentru incalcarea Regulamentului, cu o amenda de 32.100 lei.
Operatorul de transport aerian Malev a primit o amenda totala de 31.900 lei, tot pentru incalcarea prevederilor legale privind informarea si asistenta pasagerilor. Tot pentru incalcarea prevederilor legale privind informarea pasagerilor a fost amendata si compania Carpatair, cu suma de 11.100 lei.
Compania nationala de transport aerian, Tarom, a fost amendata cu suma de 10.800 lei pentru ca nu a informat pasagerii cu privire la drepturile pe care acestia le au la asistenta, in conformitate cu Regulamentul CE. Tot pentru incalcarea acelorasi drepturi ale pasagerilor a fost amendata si compania My Air, cu suma de 9.000 lei.
Nu in ultimul rand, compania de transport aerian Lufthansa a fost sanctionata cu o amenda in valoare de 3.000 lei, deoarece informarea in scris a pasagerilor s-a facut numai in limba engleza.
Pe de alta parte, Dan Vlaicu a declarat ca in cadrul controlului efectuat au fost gasite trei companii aeriene (Air Malta, Israel Airlines si Romavia) care desi au inregistrat intarzieri ale curselor, nu au incalcat drepturile pasagerilor prevazute in Regulamentul 261/2004 si o companie (Swiss International Airlines) care a respectat prevederile regulamentare.
ANPC continua controalele la doua companii aeriene din cele 16 (Austrian Airlines si Aeroflot-Russian International), pentru a se stabili daca acestea au incalcat sau nu Regulamentul 261/2004.
"Am constatat ca pasagerii nu-si cunosc drepturile prevazute in Regulamentul CE 261/2004 privind asistenta si compensarea acordata in caz de refuz la imbarcare, anulare sau intarziere prelungita a zborurilor. Am solicitat, de aceea, ca aeroporturile sa informeze pasagerii cu privire la toate aceste drepturi", a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.
Totodata, ministrul Transporturilor a anuntat ca a solicitat ca aeroportul Baneasa sa includa in contractul cu companiile de transport aerian obligatia de a respecta drepturile pasagerilor. El a precizat ca atunci cand firmele sanctionate cu amenzi vor continua sa incalce drepturile pasagerilor, vor fi sesizate autoritatile aeronautice din tarile unde sunt inregistrate companiile respective. "Nici o companie de transport aerian nu-si va permite sa nu respecte drepturile pasagerilor pentru ca exista riscul sa-si creeze un renume prost", a mai spus ministrul Transporturilor.
Ludovic Orban a anuntat ca saptamana viitoare se va intalni cu reprezentantii companiilor de transport aerian si cu conducerea aeroporturilor Baneasa si Otopeni pentru a discuta despre aplicarea Regulamentului CE 261/2004.
Potrivit comunicatului de presa eliberat de catre ANPC, verificarea modului in care s-a acordat asistenta pasagerilor care au platit bilete pentru zborurile amanate sau anulate a fost intarziata de faptul ca multe dintre companiile vizate nu au un reprezentant legal in Romania si au fost transmise invitatii pentru prezentarea la control la sediul Inspectoratului pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti - Ilfov.
Regulamentul Comisiei Europene numarul 261/2004 prevede ca transportatorii aerieni sunt obligati sa informeze in scris, fiecare pasager cu privire la drepturile pe care le are in cazul in care zborul este amanat cu mai mult de doua ore, sau anulat.
De asemenea, transportatorii aerieni trebuie sa ofere pasagerilor mese si bauturi racoritoare in cantitati direct proportionale cu timpul de asteptare, cazare hoteliera, precum si transportul pasagerilor de la aeroport la locul cazarii. Conform Regulamentului, pasagerii mai au dreptul de a efectua doua apeluri telefonice gratuite si dreptul de a trimite mesaje prin telex, fax sau e-mail. Mai mult, pasagerii au dreptul de a alege intre rambursarea in termen de sapte zile a intregului cost al biletului la pretul de achizitie si chiar dreptul de a primi un zbor retur la punctul de plecare initial in cazul in care zborul pana la un punct de escala a devenit inutil.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii