Salariile publicitarilor, luate la bani marunti
Data publicarii: 23-01-2008 | HR/CariereStudiul realizat de PricewaterhouseCoopers spulbera mitul potrivit caruia lefurile din advertising sunt fabuloase, noteaza Adevarul. O veste proasta pentru tinerii (si "batranii") care vor sa se angajeze in publicitate: salariile fabuloase care se ofera in agentii sunt... legende. Salariul minim net al unui junior dintr-o agentie de publicitate se situeaza intre 800 si 1.200 de lei.
Studiul salarial realizat de compania PricewaterhouseCoopers, la solicitarea Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), arata nivelul real (si crud) al lefurilor din publicitatea romaneasca, in cursul anului 2007. Cifrele la care au ajuns autorii cercetarii spulbera mitul ca industria de publicitate ar fi... raiul pe pamant si ca cine ar intra in aceasta breasla s-ar umple de bani, in scurt timp.
Altfel spus, cine doreste "sa imbratiseze" o cariera in advertising trebuie sa fie pregatit sa munceasca "pana ii sar capacele" pe o leafa decenta.
Este cel de-al doilea studiu pe aceasta tema realizat de PricewaterhouseCoopers pentru UAPR. In urma cu doi ani, la cercetare au participat 13 agentii. Anul trecut, "esantionul" a crescut, ajungand la 22 de agentii de creatie, media si PR, de la cele mai mici pana la "gigantii" de pe piata. Decizia industriei de publicitate de a vedea care este nivelul salarial a pornit de la ideea de transparenta: desi exista o concurenta puternica in "vanatoarea" de oameni bine pregatiti, antreprenorii din acest domeniu au dorit sa aiba cote la care sa se raporteze.
De asemenea, 2006 a fost anul cel mai framantat in privinta miscarilor de personal, multe din aceste migrari datorandu-se ofertelor salariale. In fond, premisa acestui studiu a fost: cum stam cu salariile din publicitate. Pe de alta parte, piata de publicitate a ajuns sa creasca cu 25% in fiecare an, iar estimarile sunt optimiste pentru urmatorii ani.
Asadar, aceasta dinamica determina o cerere de profesionisti ce va conduce la cresteri semnificative mai mari decat in alte domenii. Patronii agentiilor de publicitate nu sunt dispusi "sa arunce cu bani". Pe acestia ii intereseaza, ca pe orice patron!, productivitatea si calitatea muncii care pot fi recompensate numai daca agentiile vor fi platite mai bine de clientii publicitari.
Acestia din urma, e firesc, doresc un volum de munca mai mare din partea agentiilor, dar la aceleasi preturi. Se creeaza astfel un cerc vicios. Clientii publicitari, pe de o parte, solicita servicii de calitate la aceleasi preturi, iar pe de alta parte, creste presiunea salariala.
Un copywriter munceste pentru 2.800 de lei
Studiul arata ca in 2007 salariile nete la cele 22 de agentii analizate au crescut in medie cu 17%. Cele mai mari cresteri s-au inregistrat in agentiile si departamentele de PR (21%), iar cele mai mici au avut loc in firmele si compartimentele de media (9%). Salariul minim net de intrare in agentiile de publicitate (indiferent ca este copywriter sau account executiv) se situeaza intre 800 si 1.200 lei pe luna.
Oamenii cu experienta sunt "resurse" scumpe in aceasta industrie, salariile lor putand depasi 6.500 lei, pentru pozitiile de client service director sau strategic planning director. De asemenea, salariul mediu net pentru functia de managing director este de 10.500 lei. Cea mai familiara pozitie din publicitate, cea de copywriter, este platita la o medie de 2.800 lei.
Stefan Iordache, Chief Operating Officer Leo Burnett Romania, spune ca studiul ofera o imagine corecta asupra nivelului salarial de pe piata. "Declaratii de genul «agentia X ofera dublu pe aceeasi pozitie» nu au cum sa mai stea in picioare atata vreme cat si in industria noastra avem date relevante. Informatiile referitoare la cresterile salariale semnalate in studiu m-au ajutat sa sustin in fata clientilor nevoia de modificare substantiala a comisioanelor pe care le percepem", afirma Iordache.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani