Bancile si retailerii, pedepsiti pentru publicitate mascata
Data publicarii: 17-01-2008 | Finante-BanciPotrivit ultimei legi aprobate, ANPC va putea sanctiona promovarea inselatoare si falsele oferte de "gratuitate" chiar daca nu sunt sesizate de cetateni, noteaza Adevarul. Toate unitatile bancare care induc in eroare clientii prin politici de creditare incorecte, dar si retailerii care duc campanii agresive de promovare a produselor vor risca incepand cu luna februarie amenzi de pana la 60.000 lei, dar si incetarea activitatii comerciale.
Institutiile bancare care recurg la practici comerciale incorecte privind calcularea dobanzilor si modificarea imediata a acestora dupa semnarea contractelor risca amenzi cuprinse intre 3.000 si 30.000 lei.
Sumele pecuniare pot ajunge chiar si la nivelul de 60.000 lei, daca societatile nu inceteaza practica comerciala incorecta deja sanctionata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Totodata, institutia de control poate decide in acest sens si incetarea activitatii comerciale desfasurate de societatile amendate pana la intrarea in legalitate.
"Exista banci care, pentru a atrage clienti, ofera o dobanda redusa, pe care o majoreaza dupa doua luni, in baza clauzelor contractuale, motivand ca majorarea a fost determinata de evolutia pietei. In acelasi timp, banca respectiva ofera in continuare dobanzile initiale noilor clienti, pentru a-i atrage.
Aceasta este o practica incorecta, la care, din pacate, recurg multe banci, deoarece ar trebui ca toti consumatorii sa fie influentati de cresterea din piata si nu numai cei vechi", a declarat ieri presedintele ANPC, Dan Vlaicu.
Potrivit acestuia depunerea unei contestatii in instanta de catre institutia bancara nu va duce la suspendarea masurii decise de catre ANPC, acasta fiind un mare avantaj din punct de vedere al noilor reglementari aduse legislatiei.
Ce va fi pedepsit
-
Indemnurile directe adresate copiilor de a cumpara anumite produse sau de a-si convinge parintii sa le cumpere
-
Afirmatiile false cu privire la proprietatile curative ale produselor
-
Practica de a crea impresie ca s-a castigat un premiu in conditiile in care nu exista niciun premiu
-
Promovarea sistemelor piramidale
-
Reportajele publicitare, adica folosirea continutului editorial din mass-media pentru a promova un produs fara a specifica acest lucru
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului