Agentii economici din turism vor fi consiliati de Protectia Consumatorului
Data publicarii: 13-01-2008 | TurismAutoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) va oferi consultanta membrilor Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) pentru a creste calitatea serviciilor in turism, potrivit unui protocol semnat intre cele doua organizatii.
ANPC si ANAT au semnat, la sfarsitul anului trecut, un protocol de colaborare in vederea respectarii drepturilor beneficiarilor de servicii turistice si a cresterii gradului de protectie a turistilor, se arata intr-un comunicat transmis duminica de ANAT.
Protocolul este valabil timp de un an de la data semnarii cu posibilitatea de prelungire anuala automata pentru o perioada de inca un an si urmareste imbunatatirea activitatii de comercializare a pachetelor de servicii turistice, dar si a biletelor de avion si a celor de transport rutier.
In baza acestui protocol, ANPC va efectua, la solicitarea membrilor ANAT, actiuni de consiliere a operatorilor economici cu privire la aplicarea procedurilor legale din domeniul protectiei consumatorilor. Totodata, ANAT va beneficia de informari periodice privind rapoartele de sinteza elaborate de ANPC in urma controalelor tematice cat si despre situatia reclamatiilor inregistrate la nivel national.
In plus, ANAT va sprijini inspectorii ANPC, cu date referitoare la membrii sai, atunci cand acestia intampina dificultati in
verificarea reclamatiilor primite de la consumatori.
De asemenea, ANPC va informa ANAT despre inceperea actiunilor tematice de control la care asociatia va fi reprezentata de un delegat cu statut de observator.
NewsIn
Mai citeste si:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii