Turismul de shopping in crestere cu 20%
Data publicarii: 12-01-2008 | TurismDin ce in ce mai multi romani se bucura de sezoanele de reduceri in magazinele din Londra, Milano, Barcelona sau Dubai. Anul acesta cererea pentru astfel de sejururi a crescut cu aproximativ 20 de procente in timp ce pretul pachetelor turistice a scazut in medie cu 10%, spun reprezentantii agentiilor de turism.
Timp de un week-end sau cel mult cateva zile, turisti romani sunt plecati in strainatate, pentru cumparaturi fie de sezon, fie de reduceri de la marile firme internationale. Numarul acestora a urcat in acest an cu circa 20-25% fata de aceeasi perioada a anului trecut. "Turismul de shopping e, de obicei, de joi pana duminica. La mine la agentie a crescut cu 20-25% fata de anul trecut", a declarat Albert Alexandrescu, director general Europoint.
Cele mai cautate orase de catre cei care calatoresc pentru cumparaturi sunt Milano, Londra, Paris, Madrid, la care se adauga o destinatie mai exotica, Dubai, mai ales pentru electronice foarte ieftine in ianuarie-februarie, si una mai apropiata, Istanbul, pentru produsele din piele de buna calitate si la preturi mult mai mici decat la noi.
"Preturile au scazut foarte putin, cu aproximativ 10% fata de anul trecut. In schimb, s-au diversificat destinatiile pentru turismul de shopping. In Istanbul de exemplu, pentru doua persoane, costa undeva in jur de 500 de euro in weekend, bilet de avion plus cazare la hotel de patru stele, iar daca mai au in buzunar inca 1 500 de euro este suficient ca sa isi faca cumparaturile", a mai spus Alexandrescu.
Turismul de shopping creste in primele si ultimele doua luni din an, perioade in care se fac reduceri la magazinele mari. Si companiile de transport europene profita de fluxul marit de pasageri si ii atrag cu oferte speciale.Nu este o practica noua in Europa. Astfel de turisti sunt peste tot, poate si din dorinta celor in cauza de a nu avea aceleasi haine cu cei din tara lor, mai ales in cazul vedetelor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii