Revolutie in telefonie: schimbi operatorul, pastrezi numarul
Data publicarii: 09-01-2008 | IT&CPosibilitatea mutarii de la un furnizor de telefonie la altul, cu tot cu numar, va ascuti competitia in piata autohtona, noteaza Evenimentul Zilei. Pana in toamna acestui an, toate companiile de telefonie din Romania vor trebui sa fie pregatite pentru a permite portabilitatea numerelor de telefon, adica sa le ofere abonatilor posibilitatea de a-si pastra numarul de telefon, mobil sau fix daca isi schimba furnizorul de servicii de telefonie.
Cu alte cuvinte, daca nu iti mai convin serviciile oferite de operatorul de telefonie la care esti abonat, iti iei numarul de telefon si pleci in "parohia" altuia. Avantajul clientilor va fi acela ca vor putea sa aleaga operatorul cu cea mai convenabila oferta comerciala sau pe cel preferat, pastrandu-si in acelasi timp vechiul numar de telefon.
Portarea numarului (n.r. - mutarea la alt operator de telefonie) se va face la cererea abonatului, in momentul in care acesta renunta la un furnizor de servicii de telefonie destinate publicului - numit furnizor "donor", si doreste sa semneze un contract cu un altul - furnizorul "acceptor".
Numarul abonatului poate fi transferat in reteaua furnizorului acceptor prin intermediul unei baze de date centralizate la care au acces ambii operatori. Tarifele percepute abonatilor care solicita mutarea numerelor vor fi stabilite de noii lor operatori (acceptori). In alte state membre ale Uniunii Europene, aceasta procedura dureaza numai cateva zile.
Mutarea numerelor de telefon fix va fi permisa initial numai in interiorul aceluiasi judet Astfel, un abonat al unui furnizor de servicii de telefonie fixa, care decide sa se aboneze la alt furnizor, isi va putea pastra numarul numai daca nu isi schimba judetul de resedinta. Pe de alta parte, mutarea numerelor de telefonie fixa la un operator de telefonie mobila nu va fi posibila.
Cand o persoana suna la un numar care a fost mutat in alta retea va primi un semnal sonor sau un mesaj vocal care o va avertiza ca numarul respectiv este in alta retea. Aceasta avertizare ii protejeaza pe cei care suna de plata unor tarife mai mari decat cele la care se asteapta.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului