Restantele la telefon nu vor ajunge la Biroul de Credit

Data publicarii: 08-01-2008 | Finante-Banci

Biroul de Credit nu va avea posibilitatea de a procesa date privind clientii companiilor altele decit cele financiare, arata o decizie a Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal. Decizia reprezinta in fapt excluderea companiilor de utilitati cum ar fi furnizorii de servicii de telefonie de pe lista posibililor colaboratori ai Biroului de Credit.

Serban Epure"Prin decizia ANSPDCP au fost excluse de la participarea la Biroul de Credit in principal firmele de utilitati. Decizia este obligatorie, asa ca vor putea furniza date doar bancile, institutiile de credit de consum, firmele de leasing si companiile de asigurari", a declarat pentru Mediafax directorul general al Biroului de Credit, Serban Epure. El a aratat ca nici una dintre companiile care furnizeaza in prezent date Biroului nu va fi nevoita sa se retraga din sistem.

Autoritatea a adus si alte modificari privind functionarea biroului de credit, una dintre acestea vizind termenul de stocare a informatiilor privind clientii, care nu poate depasi 4 ani de la ultima actualizare transmisa sau de la plata ultimei restante, fata de 5 ani cit stipuleaza regulamentul prezent.

Integral in Cotidianul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: