Spaga la supermarket
Data publicarii: 20-12-2007 | AfaceriProducatorii si importatorii de alimente acuza marile lanturi de magazine ca impun taxe de marketing care duc in cele din urma la scumpirea produselor, iar in unele cazuri ca pretind spaga pentru intrarea marcilor in rafturi. "Spagile pentru listare se ridica in unele cazuri la zeci de mii de euro", a declarat un importator, sub protectia anonimatului. "Exista buyeri (n.r. - un fel de negociatori) renumiti pentru faptul ca iau spaga, in cel mai mare lant de cash & carry de la noi, dar si la hipermarketul cu cele mai mari venituri de pe piata locala", a spus importatorul de produse alimentare.
Un alt importator ne-a povestit ca a fost incuiat intr-o camera din cladirea de birouri a magazinului cu care negocia intrucat nu voia sa semneze contractul in forma propusa de buyer si cerea reducerea anumitor taxe. Cel putin produsele cu preturi mai mari decat media, care sunt destinate clasei mijlocii, nu au alternativa in afara supermarketurilor.
Taxe peste taxe
EVZ a scris in editia de ieri despre diversele taxe de marketing - taxa intrare, de deschidere, de raft, de catalog, de promotie - obligatorii pentru toti cei care vor sa intre cu produsele in supermarketuri. Aceste taxe nevazute ridica pretul produsului chiar si cu 30%. De exemplu, poza unei bauturi racoritoare (o singura marca si un singur tip de produs) in revista, alaturi de un loc privilegiat la raft pentru doua saptamani se taxeaza cu circa 19.000 de euro la Carrefour, potrivit datelor furnizate de un producator.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani