Mos Craciun aduce managerilor bonusuri de pana la 10.000 de euro
Data publicarii: 19-12-2007 | HR/CariereValoarea medie a primelor incasate de catre directorii dintr-o companie multinationala sau romaneasca reprezinta intre 9 si 25% din salariul anual, noteaza Adevarul. Consistenta cadoului difera foarte mult, mai ales in cadrul unei companii, in functie de pozitia pe care fiecare angajat o ocupa. Pentru ca de la o prima de cateva mii de lei, in unele cazuri, sfarsitul de an poate aduce in conturile angajatilor si bonusuri de cateva mii de euro.
Privilegiatii care au acces la aceste sume ce acopera, in multe cazuri, cateva salarii lunare se regasesc insa la nivel de top si middle management. Si asta pentru ca de acesti oameni depinde dezvoltarea businessului.
Rasplata in functie de performante
Bonusurile anuale sunt negociate la incheierea contractelor de angajare si se acorda pentru rasplatirea rezultatelor profesionale ale angajatilor. "Bonusurile de sfarsit de an se acorda in functie de aportul adus de respectiva persoana la bunul mers al companiei in anul incheiat", a precizat, pentru "Adevarul", Razvan Soare, senior Consultant in cadrul Stanton Chase si lider pe domeniul de expertiza Industrial.
Potrivit acestuia, acest aport este cuantificat in functie de indeplinirea indicatorilor de performanta agreati la inceputul anului in contextul respectarii valorilor companiei. Indicatorii de performanta pot fi legati atat in mod direct de responsabilitatile pozitiei ocupate, cat si indirect, de rezultatele companiei. Evaluarea presupune insa de multe ori si analiza intregului departament pe care un director il are in subordine, nefiind suficienta o simpla analiza a rezultatelor expuse.
"Pentru cuantificarea respectarii valorilor companiei se poate apela la o evaluare de 360 de grade in care sunt implicati atat subordonatii directi ai managerului evaluat, superiorul acestuia, dar si colegi de pe acelasi palier de management", spune Soare. Fericitii care intra in posesia acestor bonusuri, stabilite in urma contractelor de angajare, sunt in general cei din pozitiile manageriale din prima sau a doua linie de raportare (middle management).
Daca pana nu de mult aceste bonusuri erau acordate cu precadere de catre companiile multinationale intrate imediat dupa Revolutie pe piata romaneasca, firmele autohtone au inteles ca fara un sistem de stimulare similar isi vor pierde putina forta de munca specializata de care dispun.
Asa ca aceste bonusuri au inceput sa fie introduse, astfel incat angajatii sa fie fidelizati. "Recompensarea angajatilor la final de an prin bonusuri a devenit o practica tot mai intalnita in companiile din Romania, fie ele nationale sau multinationale, determinand modificari ale bugetelor pe perioada respectiva", spune Claudiu Alexandru Cornoiu, consultant in resurse umane in cadrul Agentiei de profil Professional. Introducerea acestui sistem de recompensa pentru eforturile depuse in timpul anului nu mai sunt reprezentative doar pentru companiile multinationale.
Soare sustine ca firmele locale au realizat, de asemenea, ca pentru a deveni jucatori importanti pe o piata din ce in ce mai competitiva, precum cea a Romaniei, vor trebui sa ofere propriilor manageri aceleasi elemente de recunoastere profesionala si financiara pe care si angajatii din cadrul companiilor multinationale le primesc.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman