Aspiratia principala a romanilor este sa aiba o casa
Data publicarii: 06-12-2007 | DiversePrioritatea pentru 12% dintre romani este sa plece in strainatate, iar pentru 20% proiectul de viitor cel mai important il reprezinta cumpararea unei case, in timp ce ponderea celor care doresc sa aiba o firma proprie in Romania este de numai 14 procente, arata Barometrul Opiniei Publice.
Potrivit datelor Barometrului Opiniei Publice 1998-2007 realizat de Fundatia Soros, aspiratia majora a romanilor este aceea de a avea o casa "asa cum trebuie", 20% dintre acestia plasand construirea sau cumpararea unei case in topul proiectelor prioritare pentru urmatorii doi-trei ani.
Totodata, studiul arata ca cei care vor sa aiba o firma proprie sunt mai putini, reprezentati de 14% din populatie. Resursa solicitata cel mai mult de aceste persoane o reprezinta relatiile personale bogate. In acelasi timp, pentru 12% dintre romani prioritara este posibilitatea de a pleca sa munceasca in strainatate. Potrivit autorilor studiului, cei care vor sa plece la munca in alta tara sunt persoane cu o stare materiala inferioara mediei pe tara. De asemenea, Barometrul Opiniei Publice indica faptul ca proiectele de plecare la munca in strainatate sunt cu o probabilitate mai mare pentru persoanele care locuiesc in comunitati relativ dezvoltate.
"In legatura cu toate acestea, dar si cu alte posibile cheltuieli sau proiecte este inregistrata si ponderea de aproximativ 18% persoane care doresc sa faca un imprumut sau sa ia un credit de la o banca. Ca regula generala, cei mai bogati in proiecte sunt tinerii si cei care au mai lucrat in strainatate. Sistematic ei vor mai mult decat ceilalti, ei vor sa aiba locuinte noi, sa isi deschida firme, sa faca imprumuturi si sa plece, de cele mai multe ori, din nou, la lucru in strainatate", spun autorii studiului.
Barometrul de Opinie Publica (BOP) este un program de cercetare si analiza a opiniei publice din Romania, care are in centrul sau cercetarea cantitativa - sondaj de opinie - bianuala Barometrul de Opinie Publica, la care se adauga cercetari dedicate focalizate pe anumite segmente ale societatii - Barometrul Rural, Romania Urbana, Barometrul de Gen. BOP are la baza o serie de sondaje reprezentative pentru populatia adulta neinstitutionalizata a Romaniei, realizate de doua ori pe an (in mai si octombrie), cu un esantion mare (1.800-2.200 persoane), folosind o schema de esantionare probabilista, cu control extern al culegerii datelor.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman