Documentele PDF vor contine reclame

Data publicarii: 04-12-2007 | Media

Adobe si Yahoo au anuntat saptamana aceasta ca au ajuns la un acord cu privire la introducerea reclamelor in cadrul documentelor electronice de tip PDF ce pot fi descarcate de pe Internet, noteaza Gandul. Prin intermediul acestui serviciu, editorii respectivelor documente pot obtine profituri din reclama introdusa in materialul digital oferit cititorilor.

Serviciul optional va fi disponibil deocamdata in varianta beta si numai pentru anumite companii precum IDG InfoWorld, Wired, Pearson's Education, Meredith Corp. si Reed Elsevier. Nu a fost anuntata inca data la care integrarea reclamelor in documente PDF va fi accesibila in intreaga lume. Cert este faptul ca in momentul in care se va renunta la varianta beta, orice utilizator ce detine un cont Adobe si unul Yahoo Publisher Network va putea beneficia de acest serviciu.

Modul in care vor functiona reclamele integrate in PDF-uri este relative simplu. Editorii documentelor vor fi nevoiti sa incarce fisierele pe Adobe. Dupa ce continutul digital va fi asociat cu editorul sau, pentru ca sa poata fi calculata suma de bani ce ii revine acestuia, continutul digital este analizat pentru a identifica tipurile de reclama pe care Yahoo poate sa le introduca in document.

PDF-ul este retrimis prin e-mail persoanei care l-a incarcat pentru a fi distribuit catre cititori. In momentul in care utilizatorul deschide documentul pentru a-l citi, acesta va genera dinamic reclama de pe Yahoo. Este de precizat faptul ca acest tip de reclama functioneaza numai daca documentul este citit de pe un dispozitiv cu conexiune la Internet.

Adobe asigura utilizatorii ca nu vor avea de suferit

La fel ca si in cazul reclamelor de pe paginile web, detinatorul documentului PDF este platit pentru fiecare click valid. Mesajele publicitare urmeaza sa apara intr-o bara laterala, fara sa altereze asezarea in pagina a documentului. "Am vrut sa ne asiguram ca reclamele pot fi vizualizate fara a incomoda si a strica aspectul documentului. Utilizatorii vor putea sa aiba in continuare o experienta placuta din punctul de vedere al interactiunii cu materialele cuprinse in document", spune Kurt Garbe, vicepresedinte al diviziei Adobe Systems ce s-a ocupat de parteneriatul cu Yahoo. Cititorii unui document PDF cu reclame integrate vor putea sa inchida bara laterala ce afiseaza spoturi sau sa blocheze accesul respectivului document la Internet prin intermediul unui mesaj ce le va fi afisat la deschidere. Aceste optiuni se dovedesc a fi unele deosebit de important mai ales in ceea ce priveste securitatea utilizatorilor.

Integral in Gandul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: