Avocat din oficiu pentru clientii bancilor
Data publicarii: 26-11-2007 | Finante-BanciDin primavara, clientii bancilor se vor putea adresa unui mediator bancar daca se simt inselati de institutiile de credit, noteaza Evenimentul Zilei. Problemele pe care le au romanii cu bancile vor putea beneficia de solutii de rezolvare din partea unui fel de "avocat al poporului" - mediatorul bancar. Institutia cu acest rol ar putea sa inceapa sa functioneze in perioada aprilie-iunie 2008, potrivit presedintelui Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), Radu Gratian Ghetea.
Mediatorul bancar urmeaza sa se ocupe de orice fel de plangeri ale clientilor referitoare la activitatea institutiilor de credit. In Grecia, de exemplu, circa 84% din plangeri au fost solutionate in favoarea clientilor institutiilor de credit.
Solutia - recomandare pentru banci
Solutiile date de mediatorul bancar la plangerile clientilor institutiilor de credit nu vor fi obligatorii pentru acestea, potrivit presedintelui ARB. Aceasta deoarece mediatorul bancar va fi pus pe picioare de banci fara sa le impuna cineva infiintarea acestei institutii. Si in alte tari, de exemplu Austria, Italia, Germania, Polonia, Grecia sau Elvetia, opinia mediatorului este numai o recomandare pentru institutiile de credit, potrivit lui Ghetea. In schimb, in alte tari - Marea Britanie, Spania, Cehia - opinia mediatorului este obligatorie.
Bancile vor cheltui circa 200.000 de euro pentru infiintarea acestei institutii si finantarea activitatii ei din primul an. Ulterior, mediatorul bancar va costa bancile circa 100.000-120.000 de euro pe an, potrivit presedintelui ARB. Institutiile de credit vor avea o serie de avantaje in urma infiintarii mediatorului: costuri mai mici pentru solutionarea reclamatiilor, imbunatatirea imaginii lor, respectiv o mai mare incredere a clientilor in institutiile de credit, potrivit oficialului ARB.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului