Avocat din oficiu pentru clientii bancilor
Data publicarii: 26-11-2007 | Finante-BanciDin primavara, clientii bancilor se vor putea adresa unui mediator bancar daca se simt inselati de institutiile de credit, noteaza Evenimentul Zilei. Problemele pe care le au romanii cu bancile vor putea beneficia de solutii de rezolvare din partea unui fel de "avocat al poporului" - mediatorul bancar. Institutia cu acest rol ar putea sa inceapa sa functioneze in perioada aprilie-iunie 2008, potrivit presedintelui Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), Radu Gratian Ghetea.
Mediatorul bancar urmeaza sa se ocupe de orice fel de plangeri ale clientilor referitoare la activitatea institutiilor de credit. In Grecia, de exemplu, circa 84% din plangeri au fost solutionate in favoarea clientilor institutiilor de credit.
Solutia - recomandare pentru banci
Solutiile date de mediatorul bancar la plangerile clientilor institutiilor de credit nu vor fi obligatorii pentru acestea, potrivit presedintelui ARB. Aceasta deoarece mediatorul bancar va fi pus pe picioare de banci fara sa le impuna cineva infiintarea acestei institutii. Si in alte tari, de exemplu Austria, Italia, Germania, Polonia, Grecia sau Elvetia, opinia mediatorului este numai o recomandare pentru institutiile de credit, potrivit lui Ghetea. In schimb, in alte tari - Marea Britanie, Spania, Cehia - opinia mediatorului este obligatorie.
Bancile vor cheltui circa 200.000 de euro pentru infiintarea acestei institutii si finantarea activitatii ei din primul an. Ulterior, mediatorul bancar va costa bancile circa 100.000-120.000 de euro pe an, potrivit presedintelui ARB. Institutiile de credit vor avea o serie de avantaje in urma infiintarii mediatorului: costuri mai mici pentru solutionarea reclamatiilor, imbunatatirea imaginii lor, respectiv o mai mare incredere a clientilor in institutiile de credit, potrivit oficialului ARB.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău