Bunurile de larg consum sunt mai scumpe in Romania decat in Bulgaria
Data publicarii: 23-11-2007 | EconomieNivelul preturilor la principalele categorii de pe piata bunurilor de larg consum (FMCG) a fost anul trecut in medie cu 40% mai mare in Romania decat in Bulgaria, iar aceasta tendinta se mentine in continuare desi comertul romanesc modern este mult mai dezvoltat, potrivit unui studiu al GfK.
"Dezvoltarea comertului modern a contribuit semnificativ la trend-ul ascendent al consumului, el atingand pragul de 37% in 2007, fata de 32% in 2006, in timp ce la vecinii nostri anul trecut ajunsese la 23%. In ciuda dezvoltarii mai puternice a comertului modern, care aduce la consumator preturi mai accesibile, in Romania continuam sa platim preturi semnificativ mai mari pe produse de larg consum decat o fac vecinii nostri bulgari" se arata in studiul companiei de cercetari de piata GfK.
Dezvoltarea comertului modern a fost influentata in principal de expansiunea marilor lanturi de hipermarketuri din Romania precum si cea a discounter-ilor, care au ajuns la cote de piata de 13%, respectiv 5%. Aceasta dezvoltare a dus la sporirea cheltuielilor private cu bunurile de larg consum care au crescut cu 12% in primele sase luni, in timp ce ratele trimestriale de crestere la bulgari se ridica la 4% in medie.
Cele mai mari diferente de preturi dintre Romania si Bulgaria au fost inregistrate la detergentii manuali de vase, bauturi racoritoare carbogazoase si iaurturi. Exista insa si cateva exceptii la care bulgarii sunt superiori romanilor in ceea ce priveste pretul mediu, cum ar fi mustarul si cafeaua instant.
Cateva categorii de produse au inregistrat anul trecut aceeasi rata de crestere a preturilor in cele doua tari vecine. Astfel anul precedent comparativ cu 2005 pretul iaurturilor a avut o crestere de 11%, la detergentii de rufe cresterea a fost de 6-7%, iar la praline de 10-12%. La ulei, sucuri necarbonatate sau produse de curatenie, pretul mediu a evoluat in mod diferit, dar a crescut in 2006 fata de 2005 semnificativ mai mult in Romania la alte categorii precum: sapun, produse de ingrijire a parului, ketchup, maioneza si biscuiti.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile