Bunurile de larg consum sunt mai scumpe in Romania decat in Bulgaria
Data publicarii: 23-11-2007 | EconomieNivelul preturilor la principalele categorii de pe piata bunurilor de larg consum (FMCG) a fost anul trecut in medie cu 40% mai mare in Romania decat in Bulgaria, iar aceasta tendinta se mentine in continuare desi comertul romanesc modern este mult mai dezvoltat, potrivit unui studiu al GfK.
"Dezvoltarea comertului modern a contribuit semnificativ la trend-ul ascendent al consumului, el atingand pragul de 37% in 2007, fata de 32% in 2006, in timp ce la vecinii nostri anul trecut ajunsese la 23%. In ciuda dezvoltarii mai puternice a comertului modern, care aduce la consumator preturi mai accesibile, in Romania continuam sa platim preturi semnificativ mai mari pe produse de larg consum decat o fac vecinii nostri bulgari" se arata in studiul companiei de cercetari de piata GfK.
Dezvoltarea comertului modern a fost influentata in principal de expansiunea marilor lanturi de hipermarketuri din Romania precum si cea a discounter-ilor, care au ajuns la cote de piata de 13%, respectiv 5%. Aceasta dezvoltare a dus la sporirea cheltuielilor private cu bunurile de larg consum care au crescut cu 12% in primele sase luni, in timp ce ratele trimestriale de crestere la bulgari se ridica la 4% in medie.
Cele mai mari diferente de preturi dintre Romania si Bulgaria au fost inregistrate la detergentii manuali de vase, bauturi racoritoare carbogazoase si iaurturi. Exista insa si cateva exceptii la care bulgarii sunt superiori romanilor in ceea ce priveste pretul mediu, cum ar fi mustarul si cafeaua instant.
Cateva categorii de produse au inregistrat anul trecut aceeasi rata de crestere a preturilor in cele doua tari vecine. Astfel anul precedent comparativ cu 2005 pretul iaurturilor a avut o crestere de 11%, la detergentii de rufe cresterea a fost de 6-7%, iar la praline de 10-12%. La ulei, sucuri necarbonatate sau produse de curatenie, pretul mediu a evoluat in mod diferit, dar a crescut in 2006 fata de 2005 semnificativ mai mult in Romania la alte categorii precum: sapun, produse de ingrijire a parului, ketchup, maioneza si biscuiti.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului