Crizele de plans de la birou
Data publicarii: 19-11-2007 | HR/CariereSpecialistii in inteligenta emotionala spun ca lacrimile varsate la serviciu constituie rezultatul acumularii jignirilor si nerecunoasterii meritelor proprii. Alexandra Andrei are 24 de ani si este secretara. Unii ar spune ca nu are o munca foarte solicitanta si ca nu ar avea motive sa se enerveze. Cu toate acestea, tinerei i s-a intamplat de cateva ori sa planga la serviciu.
"Am fost certata de sef, de fata cu altii, fiindca nu am pregatit un dosar pentru o sedinta, desi nu stiam ca va avea loc", povesteste Alexandra.
Plang cei care "tac si inghit"
Situatii in care a fost tanara secretara se regasesc zilnic in toate mediile. Subalternii, in special femeile, varsa lacrimi pentru ca superiorul le-a mustrat in mod public, le-a jignit sau, pur si simplu, le-a scos din sarite.
Daniel Bichis, specialist in inteligenta emotionala, spune ca sunt doua explicatii ale plansului la serviciu: fie persoana in cauza are o sensibilitate emotionala accentuata (caz in care trebuie sa solicite ajutor specializat), fie relatia cu seful sau colegii nu este buna. "Plansul este rezultatul acumularii unor jigniri, atacuri, a nerecunoasterii meritelor proprii", spune Daniel Bichis.
Plangaciosii se regasesc in special in persoanele cu un comportament pasiv agresiv (adica cei care "tac si inghit"). Ei tolereaza jignirile, nemultumirile, incercand sa nu supere pe nimeni. Insa cand paharul se umple fac adevarate crize de plans. Daniel Bichis spune ca un astfel de salariat ajunge sa aiba o parere proasta despre el, ceea ce, categoric, nu va folosi angajatorului.
Ce e de facut?
Specialistii recomanda tuturor celor care se stiu prea emotivi si care au fost in situatia de a plange la job (chiar si la baie ori acasa, dupa slujba) sa ia parte la cursuri de comportament asertiv, in care vor fi invatati sa-si prezinte si, foarte important, sa-si apere punctul de vedere fara a se mai lasa jigniti.
"De mici am fost invatati ca nu avem voie sa ne infuriem, dar ca a fi trist sau suparat este permis. Oamenii plang la locul de munca nu din cauza tristetii, ci pentru ca se simt frustrati, nervosi, gelosi, invidiosi", explica si George Avram, trainer al firmei de consultanta TMI, care tine cursuri de inteligenta emotionala.
El considera ca emotivii care plang la slujba ar trebui sa trateze cauza plansului, nu efectele. Evident, in cazuri grave, se impune terapie de specialitate. "Recomand sase-opt sedinte de terapie pentru imbunatatirea parerii despre propria persoana si incredere in sine", spune psihologul Violeta Popa.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău