Aproape 3% dintre companiile romanesti si-au externalizat departamentul IT
Data publicarii: 19-11-2007 | IT&CMai putin de 3% dintre companiile romanesti si-au externalizat departamentul IT, din cauza scepticismului fata de acest procedeu si din cauza ca marile companii de outsourcing nu sunt interesate de piata romaneasca de profil, a declarat directorul companiei Class IT, Bogdan Tudor.
"Piata de externalizare IT in Romania este inca foarte la inceput. Mai putin de 3% din companiile locale au ales aceasta modalitate de lucru in prezent, ceea ce este foarte putin. De fapt, acest lucru este dovedit si de interesul inexistent al companiilor cu prezenta in afara pentru piata locala de externalizare. Externalizarea IT in Romania inca inseamna in mare masura prestarea acestor servicii doar pentru clienti din afara Romaniei, cu resurse (angajati) locale, si doar exploatarea diferentei de salarii intre Statele Unite sau Vest si Romania", a declarat directorul Class IT, prima firma de outsourcing IT din Romania, infiintata in 2001.
Potrivit lui Tudor, cea mai dezvoltata piata din punct de vedere al outsourcing-ului IT o reprezinta Statele Unite ale Americii, unde peste 70% dintre companii au externalizat departamentul IT. In vestul Europei procentul este ceva mai moderat, undeva sub 50% dar chiar si asa diferenta este foarte mare comparativ cu Romania, a explicat Tudor.
"In 2001, in piata locala cuvantul externalizare era total necunoscut companiilor cu management autohton. Ne-am lovit si ne lovim in continuare de obisnuinta companiilor de a lucra asa cum au fost obisnuite", a explicat Bogdan Tudor. "Externalizare IT inseamna mai mult decat reduceri de costuri. Inseamna stabilitate si garantarea prestarii serviciilor la un nivel inalt de calitate conform unui contract strict. Inseamna folosirea unor specialisti de nivel inalt pentru efectuarea unor sarcini precise. Piata inca are o mare nevoie de un proces de comunicare a beneficiilor, ceea ce inseamna ca exista loc de crestere", potrivit lui Tudor.
El a precizat ca motorul pietei de externalizare a fost reprezentat de companiile ce externalizeaza (presteaza) servicii pentru firme din afara Romaniei, cu angajati romani, iar cresterea pe acest segment a fost exponentiala. "Legea lui Moore - fondatorul Intel, care a prezis ca puterea de calcul se va dubla la fiecare 18 luni - se aplica in piata de servicii de externalizare dedicate pietei locale, asistand din 2004 la o crestere continua si cred ca ritmul de dublare la 18 luni se va pastra in continuare", a mai spus Tudor.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău