Angajatorii, speriati de frenezia cumparaturilor online ale salariatilor
Data publicarii: 16-11-2007 | HR/CariereApropierea sarbatorilor de iarna creeaza frisoane angajatorilor din SUA la gandul perioadelor foarte mari de timp pe care salariatii le vor petrece online de la locul de munca in cautarea cadourilor pentru cei dragi, noteaza Gandul. De fapt, timpul pe care angajatii il aloca navigarii pe Internet de la serviciu a devenit un subiect de dezbatere la nivel national de ceva vreme.
Opinia aproape generala a managerilor de resurse umane este ca patronii trebuie sa-si informeze angajatii asupra regulilor ce exista in interiorul firmei cu privire la utilizarea Internetului in scopuri personale. O alta varianta este instalarea de softuri care se blocheze accesul pe anumite site-uri sau care sa monitorizeze traficul. Pe de alta parte, specialistii HR considera ca un patron nu trebuie sa se transforme intr-un dictator si ca o atmosfera deschisa la serviciu, care sa includa si mici "incursiuni" pe Internet in interes personal, il fac pe angajat mai relaxat si mai productiv.
Potrivit sondajelor, angajatii folosesc Internetul de la serviciu pentru o multime de scopuri personale: isi verifica e-mailul, folosesc programe de mesagerie instant pentru a discuta cu prietenii, fac cumparaturi online, download-eaza muzica, scriu pe blogul personal sau isi actualizeaza profilul pe site-uri de socializare precum MySpace.com.
Perioada din an este si ea responsabila pentru anumite obisnuinte de navigare pe Internet a angajatilor: daca vara este momentul in care sunt cautate informatii referitoare la destinatii turistice sau rezultatele diferitelor competitii sportive, apropierea sarbatorilor de Craciun face ca angajatii sa piarda foarte mult timp online in cautare de cadouri.
Interzicerea Internetului la locul de munca - o practica contraproductiva
"Le sugeram companiilor sa aiba anumite politici cu privire la modul de utilizare a Internetului si sa le prezinte angajatului intr-un mod pozitiv, nu punitiv. Daca se ia in consideratie ca toti angajatii sunt adevarati profesionisti, atunci utilizarea Interntului la locul de munca trebuie privita intr-un mod profesionist", spune Rick Gibbs, specialist de resurse umane la Administraff, o companie din Huston ceare se ocupa de consiliere in HR.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău