Angajatorii, speriati de frenezia cumparaturilor online ale salariatilor
Data publicarii: 16-11-2007 | HR/CariereApropierea sarbatorilor de iarna creeaza frisoane angajatorilor din SUA la gandul perioadelor foarte mari de timp pe care salariatii le vor petrece online de la locul de munca in cautarea cadourilor pentru cei dragi, noteaza Gandul. De fapt, timpul pe care angajatii il aloca navigarii pe Internet de la serviciu a devenit un subiect de dezbatere la nivel national de ceva vreme.
Opinia aproape generala a managerilor de resurse umane este ca patronii trebuie sa-si informeze angajatii asupra regulilor ce exista in interiorul firmei cu privire la utilizarea Internetului in scopuri personale. O alta varianta este instalarea de softuri care se blocheze accesul pe anumite site-uri sau care sa monitorizeze traficul. Pe de alta parte, specialistii HR considera ca un patron nu trebuie sa se transforme intr-un dictator si ca o atmosfera deschisa la serviciu, care sa includa si mici "incursiuni" pe Internet in interes personal, il fac pe angajat mai relaxat si mai productiv.
Potrivit sondajelor, angajatii folosesc Internetul de la serviciu pentru o multime de scopuri personale: isi verifica e-mailul, folosesc programe de mesagerie instant pentru a discuta cu prietenii, fac cumparaturi online, download-eaza muzica, scriu pe blogul personal sau isi actualizeaza profilul pe site-uri de socializare precum MySpace.com.
Perioada din an este si ea responsabila pentru anumite obisnuinte de navigare pe Internet a angajatilor: daca vara este momentul in care sunt cautate informatii referitoare la destinatii turistice sau rezultatele diferitelor competitii sportive, apropierea sarbatorilor de Craciun face ca angajatii sa piarda foarte mult timp online in cautare de cadouri.
Interzicerea Internetului la locul de munca - o practica contraproductiva
"Le sugeram companiilor sa aiba anumite politici cu privire la modul de utilizare a Internetului si sa le prezinte angajatului intr-un mod pozitiv, nu punitiv. Daca se ia in consideratie ca toti angajatii sunt adevarati profesionisti, atunci utilizarea Interntului la locul de munca trebuie privita intr-un mod profesionist", spune Rick Gibbs, specialist de resurse umane la Administraff, o companie din Huston ceare se ocupa de consiliere in HR.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman