Conflictele intre angajati genereaza pierderi semnificative pentru firme
Data publicarii: 15-11-2007 | HR/CariereCompaniile cu peste 1.000 de angajati pot suferi daune de ordinul milioanelor de euro din cauza disputelor dintre salariati, noteaza Adevarul. Disputele intre angajati consuma timp si afecteaza productivitatea muncii. Stresul, lucrul sub presiune si competitia interna dintre salariati duc inevitabil la tensiuni si conflicte. Studiile de profil arata ca scaderea productivitatii muncii din cauza acestui tip de conflicte poate ajunge chiar pana 50%, implicand costuri suplimentare pentru companie.
Potrivit specialistilor de la Mediators, singura organizatie specializata in medierea conflictelor intre angajati, colaborarea este comportamentul cel mai agreat de manageri in organizatiile pe care le conduc, pentru realizarea productivitatii planificate.
Aspecte ale conflictului la locul de munca
Insa, colaborarea intre angajati nu este intotdeauna un lucru perfect controlabil, iar mentinerea unui climat relaxat de lucru este deja recunoscut ca fiind o utopie.
Managerii consuma timp pentru a media conflicte
Frustrarile acumulate de angajati constituie un factor care nu poate fi cuantificat cu exactitate si care se concretizeaza, in principal, in lipsa de responsabilitate a angajatului in achitarea sarcinilor de serviciu. Studiile arata ca 42% din timpul managerilor este ocupat cu rezolvarea conflictelor si demersul de a convinge angajatii sa faca ceea ce trebuie.
Specialistii Mediators subliniaza ca scaderea in procente de pana la 50% a productivitatii muncii este cauzata de conflicte. Potrivit acestora, managerii din organizatiile mari din Romania, cu peste 1.000 de angajati, au anuntat costuri de pana la 1,5 milioane euro anual. Vlad Nedelcu, managerul Mediators, a declarat ca solutia medierii este bine-venita in acest moment in Romania.
"Exista motive pertinente pentru aceasta afirmatie: integrarea in Uniunea Europeana a accentuat criza de personal existenta pe piata romaneasca. Mai mult, reglementarile Uniunii Europene au incurajat protectia angajatilor, ceea ce sporit presiunea companiilor de a fideliza angajatii", precizeaza Vlad Nedelcu.
Specialistii in resurse umane apreciaza ca intr-o organizatie conflictele sunt inerente, acestea fiind alimentate de competitia interna intre angajati si chiar de modul defectuos cum au fost stabilite obiectivele, insa cele mai paguboase sunt conflictele mocnite, nu cele deschise.
Conflictele mocnite, cele mai paguboase
Amalia Pacleanu-Savinescu, managing partner in cadrul companiei de consultanta in resurse umane Tandem Consulting, a declarat pentru "Adevarul" ca majoritatea conflictelor din organizatii sunt mocnite, ca o consecinta a faptului ca in procesul de socializare si adaptare la normele companiei, oamenii deprind diferite comportamente organizationale prin care isi mascheaza intentiile si motivatiile egoiste si neconstructive.
"Contrar opiniei comune, situatiile conflictuale care merita atentia nu se limiteaza la cele deschise, in care limbajul devine mai dur si divergentele imbraca o nota personala.
Conflictele mocnite sunt la fel de paguboase. Rolul managerului devine cu atat mai important cu cat aceste situatii nu sunt la suprafata, evolueaza in tacere si antreneaza un mecanism subteran de erodare a calitatii si eficientei relatiilor. Astfel, de multe ori, conflictele mocnite cuprind mai multe straturi si mai multe surse de dezacord", a mentionat Amalia Pacleanu-Savinescu.
Aceasta mai spune ca cheltuielile cu conflictele negestionate pot fi extrem de mari, de la cele necesare inlocurii unor echipe intregi pana la costurile specifice unor schimbari in strategia companiei.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău