Romania si Bulgaria ar putea crea circuite turistice comune
Data publicarii: 14-11-2007 | TurismRomania si Bulgaria ar putea lucra impreuna la crearea de oferte comune ale circuitelor turistice care sa cuprinda locatii din cele doua tari, potrivit unui comunicat transmis, de catre Ministerul pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL).
La aceasta concluzie au ajuns, marti, ministrul turismului Ovidiu Silaghi si Anelia Krushckova, presedintele Agentiei de Stat pentru Turism din Bulgaria, in cadrul Targului Mondial de Turism World - Trade Market, la Londra.
"Cu o lungime a litoralului mai mare cu o treime decat litoralul romanesc, Bulgaria si-a dezvoltat oferta turistica pe specificul litoralului, dar nu beneficiaza de diversitatea geografica si culturala pe care o are Romania. De aceea, crearea unei oferte comune care sa cuprinda locatii turistice din ambele tari ar putea aduce mai multi turisti in aceasta zona a Europei, ambele tari avand numai de castigat, atat financiar cat si ca prestigiu turistic", a spus Silaghi.
Ministrul a subliniat si potentialul eco-turistic al Romaniei si considera ca acest targ este o foarte buna oportunitate de a relua dialogul cu marii tour-operatori. "Ne-am propus sa intarim contactele cu acestia, sa le prezentam in mod concret ofertele noastre de turism. Ceea ce incercam sa-i convingem pe prietenii nostri din lume, este ca Romania, pe langa vizibilitate, devine din ce in ce mai atractiva, mai ales din punct de vedere al eco-turismului.", a declarat Ovidiu Silaghi.
In perioada 12-14 noiembrie, are loc la Londra Targul Mondial de Turism - World Trade Market. In cadrul manifestatiei sunt prezenti 632 de expozanti, iar Romania este reprezentata de 28 de companii (operatori aerieni, tour operatori, agentii de turism, hoteluri). Manifestarea se adreseaza doar profesionistilor, publicul larg neavand acces.
Companiile romanesti prezente la targ intentioneaza sa isi vanda ofertele, sa faca contracte pentru toate spatiile de cazare disponibile si sa-si adapteze ofertele viitoare la cerintele turistilor si la noile tendinte mondiale in turism, potrivit MIMMCTPL.
Potrivit datelor MIMMCTPL, in anul 2006 numarul vizitatorilor sositi in Romania din Marea Britanie a fost de 78.732, iar in primul semestru al anului 2007 de circa 50.000. Turistii britanici care viziteaza Romania sunt atrasi in special de orasele medievale din zona Transilvaiei, Manastirile din Bucovina, vacante combinate Bucuresti/munte, turism rural, Delta Dunarii si Marea Neagra.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile