Medicii si politistii, primii la spaga, conform unui sondaj
Data publicarii: 10-11-2007 | DiverseCampaniile anticoruptie promovate in mass-media sunt considerate de majoritatea populatiei inutile. Concluzia rezulta dintr-un sondaj national realizat in luna octombrie de Gallup Organization Romania pentru Agentia de Strategii Guvernamentale, pe un esantion de 1.143 persoane de peste 17 ani, considerat reprezentativ pentru populatia adulta a Romaniei, cu o eroare de +/-2,9% la un nivel de incredere de 95%.
Campaniile anticoruptie nu au fost prea utile pentru 34% dintre respondenti si inutile pentru alti 21% dintre cetateni, iar 91% dintre persoanele intervievate nu au retinut niciun slogan din toate aceste campanii.
Referitor la campaniile publice anticoruptie derulate in ultimii trei ani, 60% dintre respondenti au auzit de campania "Nu da spaga", 38% au aflat de spotul "Eu nu dau spaga", iar 32% dintre subiecti au auzit de campania "Combate si tu coruptia", in principal de la televizor si din presa scrisa.
O treime dintre intervievati afirma ca s-au confruntat cu situatii in care li s-a cerut, direct sau indirect, sa dea spaga, preponderent unui medic (31%), politist (6%), profesor (6%), functionar de primarie (6%).
La intrebarea daca justitia este independenta in judecarea faptelor de coruptie, 24% dintre intervievati raspund ca in mare masura nu, iar alti 35% sustin cu siguranta ca nu. In perceptia respondentilor, politicienii (27%), oamenii cu suficienti bani (21%) si chiar politistii sau procurorii (11%) sunt cei care intervin cel mai adesea in judecarea faptelor de coruptie.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman