Senatul a eliminat vizarea declaratiilor fiscale de catre consultanti
Data publicarii: 09-11-2007 | Finante-BanciSenatul a votat Ordonanta de modificare a Codului de Procedura Fiscala cu modificarea Comisiei de buget-finante care elimina obligatia de certificare a declaratiilor fiscale anuale ale firmelor de catre consultanti fiscali, a declarat presedintele Agentiei de Administrare Fiscala, Daniel Chitoiu.
"Vizarea declaratiilor fiscale anuale de catre consultantii fiscali, introdusa in august 2007 de Agentia de Administrare Fiscala, prin ordonanta de modificare a Codului de Procedura Fiscala, a avut in vedere ca situatia bazei de date a ANAF si declaratiilesocietatilor sa fie corecte, pentru ca multe dintre acestea, in jur de 25-30% depun declaratii rectificative. Societatile nu pot participa la licitatii fara certificate de atestare fiscala, care sa arate ca nu au obligatii fiscale bugetare. Din acest motiv declara si platesc, initial, o suma mai mica, dupa care fac declaratii rectificative si platesc toata suma datorata", a explicat Chitoiu.
Societatile ajung, in acest fel, sa depuna, doua-trei declaratii rectificative pe trimestru sau chiar pe luna, fapt care ingreuneaza administrarea fiscala.
"In Senat (la Comisia de buget-finante, unde a fost eliminata prevederea propusa de ANAF, n.r.), a fost mai mult o discutie politica si am fost de acord sa se scoata aceasta prevdere pentru ca au invocat faptul ca certificarea presupune taxe mari si multe firme, mai ales cele mici, nu si le permit", a mai afirmat presedintele ANAF.
Chitoiu a precizat ca Senatul a votat, miercuri, ordonanta cu amendamentul Comsiei de buget-finante.
Modificarile aduse de guvern Codului de procedura fiscala prevedeau ca declaratiile fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice ar fi trebuit sa fie certificate de catre un consultant fiscal, cu exceptia celor pentru care este obligatorie auditarea. Prevederea urma sa se aplice din 2008 si viza declaratia 101 privind impozitul pe profit.
Consultanta fiscala a fost definita prin lege, inca din 2001, ca activitate independenta, asistenta de specialitate acordata la intocmirea declaratiilor fiscale, in probleme fiscale si creante bugetare, penalitati si majorari, precum si reprezentare in fata fiscului, dar nu a avut un cadru de functionare pana in vara anului 2006. Din 2006 pana in prezent, consultanta fiscala a fost organizata ca activitate profesionala reprezentata de Camera consultantilor fiscali si au fost sustinute sesiuni de examinare pentru atestarea calitatii de consultant fiscal. In urma sesiunilor de examinare, in jur de 3.500 de persoane au dobandit dreptul de a profesa consultanta fiscala.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău