Atitudinea care te fasa fara serviciu
Data publicarii: 05-11-2007 | HR/CariereSpecialistii in resurse umane spun ca, daca ai o atitudine negativa sau probleme comportamentale la serviciu, risti sa iti pierzi jobul. Obisnuiesti sa vii tarziu la slujba, fara sa anunti, si nu ai nici macar un motiv bine intemeiat, sau le vorbesti urat colegilor? Atunci ai mari sanse sa ramai fara serviciu. Expertii in resurse umane spun ca, atunci cand nu reusesti sa-ti finalizezi la timp proiectele, s-ar putea ca sefii sa treaca peste aspect cu vederea, insa nu acelasi lucru se va intampla daca barfesti ori ai o permanenta stare de nemultumire, pe care o transmiti si altora.
Bunele Maniere la interviu
"Aveam un angajat foarte bun din punct de vedere profesional. Cu toate astea, l-am dat afara. Functiona precum o carie. Nemultumirile lui, aproape toate nejustificate, se transmiteau, treptat, la toata echipa. In plus, crea tensiuni intre colegi si alimenta conflictele", povesteste Fabian Mardare, patronul unei firme de constructii din Cluj-Napoca. El a spus ca si-a angajat in locul lui doi ingineri cu mai putina experienta, insa acum atmosfera de la locul de munca este schimbata in bine.
"Comportamentul si atitudinea necorespunzatoare cantaresc peste 50% in decizia unei concedieri. Experienta se acumuleaza, ceea ce ai de facut la job se poate invata, insa atitudinea unei persoane este foarte greu sa o schimbi. Chiar si in procesul de recrutare conteaza mai putin daca ai experienta, dar trebuie sa ai o atitudine potrivita", explica Romeo Cretu, managerul companiei Dezvoltare Resurse Umane.
Si in recrutare au un cuvant de spus atitudinea, comportamentul. "Daca stai de vorba cu zece persoane, deja fata de noua dintre ele ai o atitudine defensiva. Ca recrutor, te intrebi daca ei se vor tine de cuvant, daca nu cumva vor fura angajatorul", spune si head-hunterul George Butunoiu.
Pericol de concediere
Un comportament inadecvat la serviciu, dublat de rezultate slabe, duce la necesitatea unei evaluari in urma careia s-ar putea sa risti concedierea. "Atitudinea conteaza mult mai mult decat competentele in decizia unei concedieri. Cantaresc greu felul in care iti desfasori activitatea, relatiile pe care le ai atat cu sefii, cat si cu colegii tai. Trebuie sa fii cooperant, pozitiv in modul in care abordezi problemele", recomanda Eduard Radu, directorul de resurse umane al companiei Heineken.
Si Mihaela Forgaciu, membra a board-ului a HR Club Romania, considera ca este important sa ai abilitati foarte bune de comunicare si o atitudine proactiva la locul de munca. "In felul acesta, vei deveni o persoana de incredere pentru companie", subliniaza ea.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău