Neglijarea clientului in favoarea produsului, boala Europei de Est
Data publicarii: 24-10-2007 | AfaceriNeglijarea clientului in favoarea produsului, boala Europei de Est de a urma calea Vestului. Noile riscuri si tendinte in marketing au fost prezentate in cadrul forumului Strategic Marketing, noteaza Cotidianul.
"Bun venit in religia mea de marketing", si-a intimpinat Paul Garrison audienta prezenta la forumul Strategic Marketing, desfasurat marti la Bucuresti. "Sint fanatic cind vine vorba de focusul pe client. Si asta de ceva vreme", a marturisit in fata a citeva sute de persoane prezente cel care a fondat Garrison Group, companie de marketing in al carei portofoliu se regasesc nume precum Raiffeisen Bank, Coca-Cola, Danone, Pfizer, IKEA, Starbucks, Sony Playstation sau Procter&Gamble. Autor al conceptului de marketing exponential, Garrison si-a sintetizat in aproape patru ore experienta de 20 de ani in domeniu, pledind pentru un marketing in care sint esentiale interactiunea dintre motivatiile consumatorului si valorile de brand.
Una dintre bolile de care sufera la ora actuala inclusiv marketingul romanesc este, in opinia lui Garrison, o focusare excesiva pe rutina: "Cele mai multe dintre aceste rutine sint bazate pe o parere gresit inteleasa cum ca Romania si restul tarilor din Europa de Est trebuie sa ajunga din urma restul lumii. In Polonia s-a dorit cu orice pret construirea unei fabrici de gheata doar pentru ca in SUA se adauga gheata la Coca-Cola, ceea ce e o prostie. Statele acestea ar trebui mai degraba sa faca pasul inainte tocmai printr-o gindire proaspata".
O alta patima a celor care lucreaza in marketing este orientarea incapatinata spre produs si mai putin spre avantajul consumatorului, avertizeaza Garrison. "Budapesta si-a promovat imaginea cu ajutorul Miss Europa 2003, in conditiile in care 45% dintre toti turistii straini care vin aici sint germani trecuti de 60 de ani. Doamna Schmidt va spune cu siguranta: «Vom merge oriunde vara asta, dar in nici un caz Budapesta». Oamenii de marketing sint atit de prinsi de cine sint ei, incit nu le mai pasa de ce vor clientii", exemplifica acesta.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani